וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעדיפים סאנרוף על כריות אוויר

ירון אדרי

27.2.2009 / 10:46

משאל גולשים של וואלה! רכב: ישראלים מעדיפים לקבל אביזרי פינוק ברכב על פני מערכות בטיחות מצילות חיים

איזה אביזר תעדיפו לקבל במתנה בעת רכישת הרכב? זוהי השאלה אותה העלנו במשאל גולשים כאן בוואלה! רכב. האפשרויות כללו 10 אביזרים עיקריים הלקוחים היישר ממפרטי העיצוב, הפינוק והבטיחות המצורפים כמעט לכל רכב חדש. כ-16 אלף מצביעים קבעו לבסוף כי אביזרי מותרות ופינוקים נמצאים בראש סדר העדיפויות של הלקוח הישראלי ואילו אביזרי הבטיחות מצילי החיים נמצאים הרחק מאחור.

האביזר הנחשק ביותר על ידי המצביעים הוא גג שמש. ה"סאנרוף" צבר 23 אחוזים שהם כמעט רבע מכלל ההצבעות. מערכת DVD הכוללת מסכים ליושבים מאחור, נמצאת לא רחוק משם עם 19 אחוזים מהקולות ורק במקום השלישי נמצאת מערכת בטיחות, עם 18 אחוזי הצבעה, בקרת היציבות האלקטרונית (ESP) אשר השפעתה על בטיחות הנסיעה היא עצומה. אביזר הבטיחות הבא (כריות אוויר) הצליח להגיע רק אל המקום השביעי עם שלושה אחוזי הצבעה בלבד.

יחד, שלושת האלמנטים המבוקשים ביותר משכו 60 אחוזים מכלל ההצבעות, משאירים את 40 האחוזים הנותרים בידי לא פחות משבעה אביזרים אחרים. מערכת שמע ומערכת איתור למניעת גניבה קיבלו 10 אחוזים כל אחת, חישוקים קלים 8 אחוזים, חיישני נסיעה לאחור 6 אחוזים, עוד כריות אוויר 3 אחוזים, בקרת אקלים 2 אחוזים, וספוילרים אחוז אחד.

למרות שהבטיחות עדיין אינה בראש סדר העדיפויות על פי משאל הגולשים שערכנו, ניתן לראות כי חל שיפור בסעיף זה. אם במשאלים שערכנו בעבר, מערכות בטיחות היו בתחתית הרשימה, הרי שמספר ההצבעות הגבוה שקיבלה מערכת ה-ESP מצביע כי חל סוג של שינוי, ואולי אפילו מהפך בתפישה של הנהג הישראלי שמתחיל להבין את נחיצותה של מערכת זו. לשמחתנו, החל מהשנה הבאה תהיה בקרת יציבות תנאי לייבוא של כמעט כל רכב חדש מתוקף תקנות משרד התחבורה, כך שההחלטה על איזו מתנה לקבל תהיה קצת יותר קלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully