וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חכמה על קטנות

27.2.2009 / 14:39

דיימלר משיקה גרסה מוגבלת נוספת לסמארט הזעירה, ומציידת אותה במערכות לחסכון בדלק. מכונית ירוקה תרתי משמע

כמה קטנה, ככה מוצלחת. הסמארט של דיימלר העבירה לכיס יצרנית הענק רווחים נאים בשנים האחרונות, בעיקר מארה"ב שם זכתה לפופולריות רבה בשל הההתלהבות האירופית שכנראה גירדה לאמריקנים במקום הנכון. כל גרסאותיה מהרודסטר ועד הסמארט פורפור, הצליחו להאריך את עיצובה בן 10 השנים, עוד קצת קדימה עד להחלפת הדור הנוכחי.

מהדורות מוגבלות הינן חלק מחיי הסמארט, מאופציות כוחניות פרי סדנת 'בראבוס' ועד לדגמים שיקים ומצועצעים מחברות קטנות יותר. בתערוכת ז'נבה הקרובה, דיימלר תשיק את הסמארט 'לימיטד 3' שרותמת לזכותה מראה ירקרק ופאנקי, ותא נוסעים צעיר ושובב. אך לא רק קוסמטיקה בקנה אם כי שכלול מערכת ה-MHD – 'מיקרו הייבריד דרייב', שמקבלת עתה סיוע באמצעות מנגנון 'עצור וסע'. בניגוד למערכות היברידיות אחרות, לסמארט אין שילוב בין חשמל ובנזין. במקום זאת, דיימלר פיתחה מערכת בנזינית קטנת נפח ועצמאית המפיקה צריכת דלק נמוכה ב-20 אחוזים וכן שומרת על הסביבה כמיטב יכולתה ופולטת אף פחות CO2 לעומת הדגם הרגיל.

ברשימה הצבעונית, הסמארט הקטנה משווקת במרכב קופה או קבריולה, וחלל התא נטבל בצבעי מלון ירוקים וקלילים. עוד בנמצא חישוקי 15 אינטש ולוגואים המנציחים את ייחודה של הגרסה המוגבלת. מחירה של זו כ-20 אלף דולרים, 80 אלף שקלים לפני מסים מקומיים. יש להניח שגם הפעם יאמץ אותה הקהל האמריקני בחפץ לב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully