וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וולוו על הגל הירוק

28.2.2009 / 13:45

וולוו ממשיכה להתמסר לעולם הירוק והצח. מציידת את המשפחה הכבדה במנועי דיזל ירוקים ורכים לסביבה ובמערך 'עצור וסע'

אל המשפחה המצומצמת המתנועעת בליווי מערכת ה-DRIVe, מצטרפות כעת אחיות יקרות הערך של היצרן השוודי. המעבר של היצרן למנהג הפוליטי, גלש החוצה ב-2007 בתערוכת הרכב בפרנקפורט דרך מכלוליה החדישים של וולוו C30, ובספטמבר האחרון, וולוו הרחיבה את ההיצע וחשפה גרסאות נוספות – סטיישן ומשפחתיות גדולות, שקיבלו טיפול דומה בתערוכת פריס. כעת חולפת הרוח על כלי-הרכב שטרם עודכנו עם תוספת קטנה של מנגנון 'עצור וסע'.

על מנת לחדד את העניין, נזכיר כי טכנולוגיית ה-DRIVe מאפשרת הפחתה משמעותית בצריכת הדלק וכן מורידה את שיעור פליטת המזהמים באחוזים ניכרים. בסיוע שינויים במערכת ניהול המנוע, הסטות זרימת האוויר סביב למרכב וצמיגים להם מקדם חיכוך נמוך, מפיקות המכוניות מקסימום במינימום הנדרש. כל החטיבה מתבססת על לוגמות סולר – 1.6 ו-2.4 ל' טורבו-דיזל. אלא שפרט לוולו S40, C30, ו-V50, מנגנון 'עצור וסע' לא מוצא את מקומו בשארית המשפחה.

גרסאות הסדאן והסטיישן של S40 מסתפקות ב-108 כ"ס אך מרשימות עם 129 גק"מ CO2. ואילו דגמי הפנאי-שטח, XC-60 ו-XC-70 סוחטים 173 כ"ס ומשחררים לאוויר 159 גק"מ CO2. צריכת דלק נמוכה במיוחד של 24.7 ק"מ לליטר עבור הקבוצה הראשונה, בעוד השנייה מסתפקת ב-16.4 ק"מ לליטר.

חידושים קלים ל-S80

על כך שמשפחתה של וולוו תקבל את מנועי הדיזל החדשים – סיפרנו לכם. כעת וולוו מפרסמת כי ה-S80 זוכה לטיפול חיצוני קליל, על מנת להתאימו לכל הליין המתעדכן של דגמי וולוו שהחל למעשה ברכב הפנאי-שטח XC-60. השינויים מועטים כך שלא מדובר במתיחת פנים פרופר, כפי שקורה מידי כמה זמן.

ההשבחה הנוכחית מאבזרת את ה-S80 בשבכה מעוגלת כשל ה-XC-60, כך גם הלוגו מלפנים המתהדר בהבלטה פטריוטית.
נוסף על כך, עיטורי כרום מצאו את דרכים לספי הדלתות, פתחי היניקה מלפנים וכן תחת יחידות התאורה בישבן. תא הנוסעים שומר על הזהות השוודית המקורית אך נעשה ניסיון קוסמטי דל למדי להצמיד את המראה החדש של XC-60 דרך ריפודים דומים ואלמנטים כגלגל הגה בגימור מעודכן, ונגיעות קטנות בלוח המחוונים.

שני המנועים המרכזיים של S80 יהיו גרסאות הדיזל המוכרות – 2.4 ל' 175 כ"ס וכן 1.6 ל' DRIVe המוצנע בעוצמתו אך חזק בחסכון ופולט 129 גק"מ אם כי צריכת הדלק גבוהה במעט מהקבוצה המשפחתית השכיחה, וכאן הנתון מספר על 20 ק"מ לליטר.

השיווק של כל הליין החדש של וולוו יחל באירופה לאחר תערוכת ז'נבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully