וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכוניות משומשות מסוכנות לבטיחות

28.2.2009 / 14:35

רכשתם מכונית משומשת? בדקו אם זו עברה תאונה והאם הותקנו בה מחדש כריות האוויר כהלכה

אחת מתוך חמש תאונות קטלניות, מערבת מכונית שכרית האוויר בה אינה תקינה או נגרעה ממפרט הבטיחות לאחר שכבר ספגה תאונה משמעותית ולא הוחלפה. כך קובע ארגון NHTSA האמריקני, לאחר שבדק אלפי כלי-רכב ובחן אספקטים בטיחותיים בשוק המשומשות בארה"ב.

החוקרים ביקשו לבדוק את היקף התופעה ופנו אל 1,446 מקרים קטלניים בין השנים 2001-2006 וגילו כי 18 אחוזים מתוכם (255 מקרים) חסרו כרית אוויר, המנגנון כשל בתפקודו בגין התקנה קלוקלת, או שהמוכר לא טרח להתקין אחרת במקומה בגלל קלות דעת או חמור מכך – העלות הכרוכה בהחלפתה. מסתבר שלחיים יש מחיר.

עוד מצאו החוקרים כי קיימת תופעה רחבת היקף של מתקינים חאפרים אשר גובים כסף על החלפת המנגנון, אך הלכה למעשה אינם עושים דבר פרט להחלפת הכריות במקומות המיועדים ומזניחים את הפרט החשוב מכל – מחשב הכריות השולט על הפעלת הכרית בעת תאונה. הסיבה לכך על פי המחקר, מקורה בעלותו של המחשב 1,500 עד 2,000 דולרים שמזרזים את מכירת המכונית וכך גם את קבלת ההחלטות החפוזה של המוכרים.

מומחים בתעשיית הרכב האמריקנית מדווחים כי לפחות 1 מתוך 25 כלי-רכב משומשים נעים על הכביש ואינם מודעים לאי תקינותה של מערכת כריות האוויר. עוד הם מוסיפים ומייעצים כי כדאי להתעכב ולבדוק כל מקרה לגופו ולא להניח לעניין לעבור כלא כלום. באופן טבעי, מכוניות משומשות נוטות מפאת גילן להיות דלות יותר בהגנה על נוסעים, ומפני שכך המצב – רצוי לפשפש בהיסטוריה של המכונית ולראות מה בדיוק התרחש בתאונה ומה קרה לאחר מכן.

נוסף על אלו, קביעה אחרת אומרת כי המוצרים התחליפיים אשר נמכרים ברשת ומתיימרים להתאים למערכות הרכב, אינם מגיעים עם אחריות ראויה ולכל היותר מדובר במוצר משומש ואינו שווה את הקופסא שעימה הוא מגיע לביתכם. דהיינו, אל תתפשרו על מוצרים חליפיים במקום המקור שהוטמע במכונית כשיצאה מפס הייצור. אמרו לפנינו ונחזור ונאמר גם אנו – לא משחקים עם בטיחות הרכב, פסיבית או אקטיבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully