וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרארי מתגרה באבולוציה

1.3.2009 / 11:05

קצת לפני שה-599 תאופסן במוזיאון במארנלו, פרארי תערוך לה בז'נבה מחווה בסיוען של צמד גרסאות עזות רוח למסלול

פרארי תחשוף בתערוכת ז'נבה שתי אחיות נוספות לפרארי 599GTB פיוראנו, הקרויה על שם מסלול הניסוי של היצרן. הדגם הסדיר של ה-599 מיוצר מאז 2006, והחליף את ה-575 במשבצת ה'גראן טוריסמו', ונראה כי ימיו מתקרבים לגמלאות. בינתיים, כל החידושים האחרונים - לפחות אלו שנזכה לראותם מרחוק, מסתכמים בתמונת הסטודיו הבודדה שלפנינו וכן ערימה דלה של פרטים באשר לצפוי לאחד מתוך כמה עשרות לקוחות בלבד, שיזכו להאזין לצהלתו של הסוס.

נגישה יותר לקהל, תהיה ה-599 HGTE. זוהי חבילת המסלול המזוהה ביותר של פרארי ולמעשה, הכרנו דומות לה במשפחות ה-575 וה-612 סקלייאטי להן הוענק עושר אבולוציוני גם כן. כינויה אולי נשמע כמו גרסה חמה למכונית קומפקטית של פיאט, אולם הקשר ביניהן באמא ממעל ותו לא. מכלוליה המכניים טרם נחשפו במלואם, אך הנחת היסוד מן העבר גורסת כי מערכת המתלים תונמך, יהיה שימוש בחומרים קלים, ומערכות הבקרה הדינמיות יפוקסו לשימוש במסלול המירוצים. מעבר לזאת, פרארי תמרק אותה בצבע אדום נועז וחישוקי סגסוגת במהדורה מוגבלת.

בקצה השני, תעמוד הפרארי 599 FXX. במקרה זה, אין עדיין גרסת ייצור, כלומר אב-טיפוס מוביל את הפיתוח. ואם אכן תהיה כזו על פי התכנית, היא תגדיר מחדש את המונח "בעלות בלעדית". תכנית ה-FXX אורכת כבר למעלה מ-3 שנים, אחת הדוגמאות הראשונות שחולצו מידי הצוות המפתח הייתה האנזו FXX, וממנה ייצרה פרארי רק 20 יחידות.

אולם קיים ספק אם המספר הזה יוגשם גם דרך ה-599. מכל מקום, מטלת ה-FXX תהיה עמוקה ורגישה. עליה להמחיש ללקוח כיצד מתנהגת ומרגישה מכונית פורמולה 1 כשמנוע V12 מגרגר ברקע וכוחות ה-G מערפלים את החושים. לא יהיו שום פשרות בנושא, ולכן החבילה מועתקת במלואה; תיבת הילוכים F1, שלדה משופרת, אף פרט לא נשאר מחוץ לחגיגה.

עוד מפרארי נמסר, כי הFXX איננה מיועדת לכביש הציבורי. בעלות פרטית תחייב את הלקוח להשאיר את המכונית במחסני החברה, או בסמוך למסלול הניסויים ולהגיע בתאום מראש לנהיגה פרטית עימה - כשצוותי פרארי מנטרים מרחוק על הנעשה. כך שמלבד ההנאה שבדבר, אנשים אלו יזכו לטעום מטכנולוגיות עתידיות של החברה שחלקן נמצאות רחוק מאוד מייצור סדרתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully