וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחני ריסוק: 5 כוכבים להונדה אקורד

1.3.2009 / 12:04

המשפחתית הגדולה של הונדה גרפה שוב חמישה כוכבים במבחני הריסוק של איגוד הבטיחות האירופי 'Euro NCAP'

אל קבוצת הנבחנות על פי שיטת הדירוג החדשה של ה-'Euro NCAP', מצטרפת הונדה אקורד. המשפחתית הגדולה צלחה את מחסום המינימום של 70 האחוזים הנדרשים, על מנת לחלץ חמישה כוכבים במבחן הריסוק. נזכיר כי בשקלול החדש, המכוניות נמדדות על פי אחוזים ורק בסוף התהליך נחתם הציון באמצעות כוכבים.

החלוקה הכללית היא כדלהלן: 50 אחוזים להגנה על מבוגרים, 20 לילדים, 20 עבור הולכי רגל, ו-10 אחוזים אחרונים הבוררים את יכולתה האקטיבית של המכונית – בקרת יציבות, מגבילי מהירות, והגנה מפני צליפת שוט. האקורד רשמה לזכותה 86 אחוזים בהגנה על נוסעים, 76 אחוזים בהגנה על ילדים, הולכי הרגל ישמחו כי 54 אחוזים (הציון הגבוה בקבוצה) ממלאים את עמודה זו, ואמצעי הבקרה האלקטרונית 86 אחוזים.

בסעיף ההגנה על נוסעים, בובות המבחן ספגו פגיעות קלות בחזה ואילו איזור האגן והברכיים נשמר היטב. תא הנוסעים נשאר ללא עוויתות קשות ורק מבחן ההטחה בעמוד חשף נקודות תורפה באזור הצלעות. הגנה מפני צליפת שוט נרשמה כגבולית, אך האקורד מפגינה רמת בטיחות גבוהה לכל החלק החזיתי. בהגנה על ילדים בני 3, ניתן לאקורד הציון המקסימלי.

שני הסעיפים הנותרים - הגנה על הולכי רגל ובטיחות אקטיבית, צוינו לשבח אף הם. הפגוש וחלקו הקדמי של מכסה המנוע, היוו את מקור ההגנה היעיל ביותר במבחן זה ולכן נגרפו מקסימום נקודות. יחד עם כך, חלקים הקרובים יותר לשמשה היו טובים פחות בהגנה, ובפרט כאשר מדובר בתאונה בה מעורבים ילדים. 86 אחוזים ניתנו לאקורד בשל קיומה של מערכת בקרת יציבות כסטנדרט בכל הדגמים, וכן התרעה על אי חגירת חגורות בטיחות לכל הנוסעים.

עבור האקורד החדשה, מדובר במבחן שני שמבצע ה-Euro NCAP. במבחן הראשון נערך בחודש נובמבר 2008, אז בשיטת הניקוד הישנה, צברה המכונית 5 כוכבים. הניקוד המרבי
לאקורד נשמר גם בשיטה החדשה והמחמירה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully