וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה הציבה אולטימטום לדניה סיבוס

אבי בר-אלי

2.3.2009 / 18:56

'דניה סיבוס' קיבלה אולטימטום של 48 שעות לתקן את מעקות הבטיחות בכביש 431, או שלא תקבל את המענק החודשי בגובה 11 מיליון שקל מהמדינה

חברת 'דניה סיבוס' קיבלה הערב אולטימטום בן 48 שעות להגיע להסדר שיאפשר את תיקון מעקבות הבטיחות לאורך כביש 431. זאת, בטרם תיכנס החברה הלאומית לדרכים (מע"צ החדשה) בנעליה, ותבצע את התיקונים הנדרשים בעצמה תוך חיובה של דניה סיבוס בעלותם. בדיון שהתקיים בלשכת שר התחבורה, שאול מופז, טרם התקבלה החלטה באשר לעצירת כספי התמלוגים לחברה בגין הפעלת הכביש.

בסוף השבוע חויבה דניה להציג אישור מטעם יצרן מעקות הבטיחות לפיו המעקות עומדים בדרישות היצרן, אחרת תתבקש חברת הבת להחליף את המעקות. בנוסף להפקיד ערבות בנקאית בגובה של 7 מיליון שקל. במכתב שנשלח בידי עו"ד יוסי אשכנזי, ממשרד הרצוג, פוקס, נאמן ושות', דחתה דניה את הדרישה וציינה כי אין כל פגם במעקות הכביש וכי מקור הטענות בסכסוך עסקי עם היצרן. בתגובה, ענתה המדינה באמצעות עו"ד יוסי לוי, ממשרד לוי, מי-דן ושות', כי העדר אישור יצרן להתקנת המעקות מבטל את הצורך בהוכחת ליקויים, וכי "רגישותה של מע"צ לבטיחות בדרכים כפי הנראה, גדולה מרגישות דניה סיבוס".

בשבוע שעבר חייבה המדינה את חברת 'דניה סיבוס' להתקין מחדש אלפי רכיבים במעקות הבטיחות לאורך כביש 431 כתנאי להעברת הכספים בגין תפעול הכביש. זאת, בעקבות חשד לליקויים בהליך התקנת המעקות, אשר לא אושרו בידי היצרן ולא הותקנו בידי מתקינים מורשים. לפני כשבועיים נחשף ב-TheMarker כי מע"צ המליצה למדינה לעצור מיידית את מענק ההקמה לזכיינית הפרויקט, חברת 'דניה-סיבוס', בסך 180 מיליון שקל – ולבחון מחדש את העברת התשלום החודשי השוטף בסך כ-11 מיליון שקל בגין תפעול הכביש. זאת, בעקבות חשד כי הסתירה מן המדינה טענות לליקויי בטיחות קשים במעקות שלאורך הכביש – ולאורך תקופת הקמת הכביש מסרה למדינה דיווחים שקריים לכאורה.

כביש הרוחב 431 נפתח לתנועה ב-4 בפברואר לכל אורכו מפאתי ראשון לציון ועד לכביש מס' 1 (מחלף ענבה) – ומשם למודיעין. בחלוף יממה בלבד ממועד פתיחת הכביש – עתרה בדחיפות חברת 'טרפיטק טכנולוגיות', זכיינית יצרנית הפלדה האיטלקית מרצ'גליה בישראל והמתקינה הרשמית של מוצריה, לבית המשפט לעניינים מנהליים בירושלים בבקשה להוצאת צו סגירה מיידי לכביש. זאת, בטענה כי הכביש נפתח תוך ליקויים בטיחותיים קשים המעמידים לכאורה את הנוסעים בו בסכנת חיים. טרפיטק טענה כי חלק נכבד ממעקות הבטיחות בכביש אינם מאושרים על-ידי היצרן וכי התקנתם נעשתה בידי מתקינים לא מורשים. זאת, מאחר ו'דניה סיבוס' העסיקה קבלני משנה אחרים להשלמת עבודותיה בהתקנת המעקות. החברה טענה כי ליקויים חמורים במעקות הכביש לא תוקנו וכי הכביש נפתח ב"מחטף", תוך הסתרה לכאורה של מועד הפתיחה מפניה, תוך "עיגול פינות" ו"זלזול בחיי אדם" – על-מנת לקבל לידיה את מענק ההקמה.

ב'דניה סיבוס' הכחישו את הדברים וציינו כי מדובר בניסיון "סחיטה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully