וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקודה יורדת לשטח

3.3.2009 / 13:50

לאחר שלוש שנים של ספקולציות, סקודה סוף סוף מגלה לנו מי היא יטי. הצצה לחשיפת מכונית הפנאי-שטח של היצרן הצ'כי

אתר יצרן

צילום ועריכה: קובי ליאני

גרסאות הפנאי של סקודה זוכות לשם סקאוט. יש את האוקטביה והרומסטר, וממש עכשיו נחשפת גם הפאביה. אולם אין הן אלא גרסאות מעוצבות, שגבול ייעודן הם שוליים לא סלולים. על כן, את שעות הפנאי תמלא יטי, שהיא הכלאה מאוד גבולית לשטח, הנשענת על מכלולי האוקטביה ומשלבת תחתיה הנעה כפולה לכל הגלגלים.

סקודה שומרת עם היטי על העיצוב המקורי שהוצג עוד ב-2005 בגרסת הקונספט. זה גם אינו שונה מקו הדגמים הנוכחי של היצרנית, והמכונית מזוהה מיידית עם אחיותיה וזאת למרות השונות במהותה מהנוף המוכר של סקודה. אורכה 4.2 מ', ובחזיתה ישכנו חמישה מנועים שונים – שניים בנזין ושלושה דיזל. סקודה מספרת כי הטמעת המנועים המגוונת, תאפשר יכולת דינמית טובה על הכביש ובשטח, לשם גם ניתן לסחוב מטלטלין רב בשל תא מטען גדול הפורש כמעט 1,760 ליטרים במצב שטוח של שני המושבים מאחור.

קשת המנועים מספרת על יחידות ממוצעות בנפחן, 1.2 ל' טורבו 105 כ"ס עבור גרסת ההנעה הקדמית, ומעליה מנוע 1.8 ל' המנפק 160 כ"ס והנעה כפולה. תיבות ההילוכים יהיו טיפטרוניק ורובוטית DSG, שישה ושבעה הילוכים, כפי שמקובל בכל הקונצרן. לוגמות הסולר מצטיידות בנפחי 2.0 ל',ובהספקים שבין 110 ל-170 כ"ס, כשהדגם הדל ביותר בכוחו מגיע עם אופציה להנעה קדמית. טרם ידוע רמות מפרט ואבזור, כמו גם רמת הבטיחות של היטי שסביר שתכלול כסטנדרט בקרת יציבות.

לקראת המחצית השנייה של 2010, היטי תגיע לישראל כפי שמוסרת לוואלה! רכב היבואנית 'צ'מפיון מוטורס'. הפאביה סקאוט לעומתה, לא תעשה עלייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully