וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מינימום ב.מ.וו

ירון אדרי

3.3.2009 / 19:09

לתערוכת ז'נבה מגיעות הפעם ב.מ.וו ומיני בהרכבים מצומצמים. האם יש למרצדס CLS וסמארט ממה לפחד?

אתר יצרן

צילום ועריכה: קובי ליאני

ב.מ.וו, אולי אחת מהיצרניות החדשניות בעולם, מהדקת חגורה. בניגוד לפעמים הקודמות בהן ניצלה הבווארית כל במה ותערוכת רכב אפשרית בכדי להציג עליונות טכנולוגית, הפעם היא מסתפקת במועט. ולמועט קוראים ב.מ.וו סדרה 5 GT קונספט, שזה ראשי תיבות של "בואו ניקח את סדרה 5, נעצב אותה כמו סדרה 7 החדשה, נלביש עליה את הגוף של ה-X6 ונראה מה יצא".

לאחרונה הודיע על התפטרותו כריס באנגל, המעצב הראשי של ב.מ.וו בשנים האחרונות ומי שאחראי על קו העיצוב העכשווי שלה. בעד ונגד באנגל שמענו לא מעט, והמקטרגים ישמחו לדעת כי ה-GT קונספט היא מתנתו האחרונה ליצרנית. לרשותו עמדו 5 מטרים בממד האורך, אליהם דחס את מראה הסאלון-קופה-פנאי ושפע מרחב ואיבזור לארבעה נוסעים.

פרט לעיצוב השנוי במחלוקת, ה-GT נראית יותר כדגם סדרתי ופחות כקונספט ולכן יותר קל לנו להאמין להצהרת ב.מ.וו שהיא אכן תביאה לייצור כבר בחודש מאי הקרוב. עוד ברחבי האינטרנט ניתן גם למצוא תמונות ריגול שלה במדי הסוואה, לצד השם PAS. וכשמעבר לפינה ממתינה לה סדרה 5 החדשה, והיריבות בשאר הפינות, כל שנותר הוא להמתין למפרט הסופי של מכונית הסדאן-קופה שתתחרה במרצדס CLS.

מקסימום מיני

בימים אלה מברכת ב.מ.וו את ההחלטה שלא להיפטר ממותג מיני יחד עם מותג רובר שהביא לה רק צרות צרורות. את 2008 סיימה מכונית הרטרו מבריטניה עם עלייה בהיקף המכירות והרווחים, כשרק בארה"ב מדברים על כ-30 אחוזים ביחס ל-2007. כעת, מביעים אנשי החברה אמונה במותג ולמרות המגמה העולמית הם מקווים כי גם השנה יעלה המספר.

מיני חובקת כבר מספר גרסאות. את ההאצ'בק שסללה את הדרך להצלחה אנו מכירים, וכך גם את הסטיישן הייחודית קלאב מן. לקראת תערוכת פרנקפורט בחודש ספטמבר תוצג הקרוסאובר המוגבהת, ועד אז תשווק גם הקבריולה בדורה השני שנחשפה בתערוכת דטרויט האחרונה. עוד תרחיב מיני את השימוש במנועי הדיזל, לטובת צריכת דלק משופרת אצל שוחרי איכות הסביבה שישמחו גם לקבל את הגרסה החשמלית.

ומה מחדשת בכל זאת מיני הפעם? לצידה של הקבריולה שלה זו הופעת בכורה אירופית, חושפת מיני את גרסת העל המעניינת יותר העונה לשם 'ג'ון קופר וורקס'. עם מנוע ה-1.6 ל' טורבו המוכר, המפיק בגרסתו כאן 211 כ"ס ו-28 קג"מ, היא רחוקה מליישר קו עם אסטרטגיית הפחתת ה-CO2 של אמא ב.מ.וו. ובכל זאת, היא לבטח תזכה ליותר תשומת לב מכל גרסת דיזל מקבילה למרות שעל הנייר ימכרו ממנה הרבה פחות. כל עוד המספר הכללי יעלה, לב.מ.וו זה לבטח לא משנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully