וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסינים רוצים שליטה

ירון אדרי

4.3.2009 / 10:52

ממשלת סין שואפת לנצל לטובתה את המשבר הכלכלי. דוחפת את יצרניות הרכב שלה לייצר 10 מיליון מכוניות השנה

בעולם העסקים ישנה תיזה הגורסת כי משברים כלכליים הם הזמן הטוב ביותר להרוויח כסף. תיזה נוספת אומרת שתמיד צריך להיות עם יד על הדופק, ולזהות הזדמנויות. אין סתירה בין השתיים והשילוב בינהן יכול להיות מנצח. ובזמן שבכל העולם עוסקים בלשרוד, מנצלת סין את ההזדמנות.

המצב הכלכלי משפיע כמובן על כל העולם, אך ממשלת סין מנסה לאמץ אותו לטובתה. לאחרונה הציגה המדינה תוכנית לפיה ב-2009 היא רוצה לראות יצור של 10 מיליון כלי רכב, וצמיחה של 10 אחוזים משנה לשנה. בכדי לעשות זאת, הם מתכוונים לעודד ייצור ורכישה של מכוניות מתוצרת מקומית באמצעים שונים כמו סבסוד, ביטול או הפחתת אגרות שונות ורכישה של רכב ישן בתמורה לחדש.

עוד שואפת סין להביא לצמצום ההוצאות של 14 יצרניות הרכב במדינה, וזאת על ידי איחודן ל-10. כך, תאוחדנה גם מחלקות המחקר והפיתוח והפערים מול המערב ויפן יקטנו באופן מהיר יותר. ארה"ב ואירופה נמצאות כמובן על הכוונת, ובקרוב נראה סוכנויות הנפתחות גם אצלנו בישראל. אלא שנכון לרגע זה, מעטות הן היצרניות המסוגלות לעמוד בתקנים המחמירים של פליטה, בטיחות וכדומה. אסור לשכוח כמובן כי לשוק המקומי לבדו יש פוטנציאל גבוה מאוד, ופעולות המדינה אמורות למעשה לצמצם כניסתן של יצרניות ממדינות אחרות.

בשנה האחרונה יוצרו בסין כ-9.4 מיליון מכוניות, ו-10 מיליון מכוניות ב-2009 משקפות עלייה של 7 אחוז. אם אכן זה יקרה בתקופה בה שאר העולם משבית מפעלים, כנראה שיש למערב באמת ממה לחשוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully