וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורד בפוקוס מקסימלי

5.3.2009 / 9:50

פורד חושפת בז'נבה את האיוסיס מקס קונספט. גם הפעם מדובר בטיזר לגל החדש ביצרן וקדימון חשוב לפוקוס הבאה

פעמיים הדביקה פורד את המונח 'איוסיס' לקונספט, ובשתי הפעמים, שידלה את חזותה העתידנית והנפוחה לכל המשפחה המודרנית שלה. "זרם קינטי" - כך שגור המושג בפיהם של הצוותים בפורד, וכן, גם במקרה זה, מדובר על קונספט שמגולל את כל החידושים הרבה לפני שהיצרן מפזר בפומבי טיזרים יומרניים.

את הפיאסטה הכרנו זה מכבר והדמיון לאיוסיס מתגלה במהרה. אלא שהרמיזות מדברות גם בשפה משפחתית ושופעת; כלומר מיניוואן חדש המחליף את הפורד C מקס ב-2010, וגם רמז עבה לפוקוס החדשה שתעשה את בכורתה שנה מאוחר מכך. אבל עוד לפני, כמה שינויים חשובים יתרחשו בהקשרם של הדגמים שאוזכרו.

מנוע חסכוני, עיצוב יומרני

ראשית, כל משפחת הפוקוס עוברת לייצור גם במפעל אמריקני למהדרין בדטרויט ובכך מגשימה את החשיבה הגלובלית עליה דובר בתחילת השנה. שנית, נראה כי גם C מקס תפוסל על מנת להבליט את אותה קינטיות נמשכת. אולם, חוץ מהשטיקים הטכנולוגים כדלתות הזזה מהזן המיניוואני בדגם הרעיוני, מספר בשורות מעבר לנראה יוצאות מבין דלתותיו; יחידות הכוח לדוגמה, יתבססו על מנועי טורבו בהזרקה ישירה. אלו קרויות 'אקובוסט' ותפוקתן האנרגטית תניב ירידה משמעותית בצריכת הדלק ללא התפשרות דרמטית בסעיף הביצועים.

בגרסה זו שלפנינו, 180 כ"ס חולצו ממנוע בנפח 1.6 ל' ארבעה צילינדר. כאשר משווים זאת למנועים קבוצתיים של פורד, הגומעים מרחקים בשתיית סולר ועושים שימוש ביחידות דלות בעוצמה, הטכנולוגיה החדשה המשולבת עם תיבה רובוטית, כפולת מצמדים, ומנגנון 'עצור וסע', מסוגלת לנגוע בשיעור פליטת CO2 של 125 גק"מ, ולצרוך מינוס 20 אחוזים בצריכת הדלק הממוצעת.

יש לזכור, כי לאבסולוטיות יש גם סייגים. הקונספט איוסיס רווי תאוריות רעיוניות שאין להן מקום במציאות. אך רב-הסיכוי שלכל הפחות, הפרופיל והמנועים החדשים – הנמצאים בשלבי פיתוח מתקדמים, סוללים את דרכו החדשה של הסגמנט הכי חשוב באירופה. וגם בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully