וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רענון חיובי בלוטוס

5.3.2009 / 11:37

לוטוס מציגה את האקסיג' S לאחר מתיחת פנים קלה, ושולחת את האוורה לצרכנים. בתחום הירוק, יש מנוע עתידני נקי

לוטוס הסירה את הלוט מפני האקסיג' S החדשה. אולם השינויים קלים, אפילו למתיחת פנים, וכוללים נגיעות קלות פה ושם. מנכ"ל החברה, מייק קימברלי, אומר כי מהאקסיג' S לא יחסר פרט דינמי ולו הפעוט שבהם, ואכן ניתן לראות כי מרכז ההתחדשות הוא סביב המערך האווירודינאמי.

השבכה הקדמית התעמקה, ופערה פתח יניקה גדול המסייע בזרימת האוויר וקירור המערכות. מצידה השני של המכונית, הושתלה כנף אחורית מוגבהת שנראתה לראשונה בקונספט GT3 לפני שנתיים בתערוכת ז'נבה. עוד מספרים בלוטוס, כי האקסיג' מתחדשת באמצעי מולטימדיה כמסך LCD, מערכת שמע סבירה, ומערכת ניטור לצמיגים המצויה בחבילת הספורט היקרה יותר.

המנוע הנמרץ, מפיק 240 כ"ס ב-8,000 סל"ד ומשגר את האקסיג' תוך 4.7 שניות ל-100 קמ"ש. אולם, השמחה העיקרית בקרב מהנדסיו היא העובדה כי נרשמת ירידה בפליטת ה-CO2 ל-199 גק"מ. צריכת הדלק כמובן גם היא שופרה, ל-11.7 ק"מ לליטר בנזין. אבל את מי מרוכשי הרכב זה מעניין? הרי גם כך הדוושה תמיד עמוק ברצפה.

דברי נקי!

עוד מביאה לוטוס לז'נבה את מנוע ה'אומניוור' עליו סיפרנו לכם בחודש אוגוסט האחרון. זה אינו בורר את הנכנס לפיו, ומסוגל לשרוף מגוון דלקים בינהם בנזין, אלכוהול ותערובות ביולוגיות. את מהלך הפיתוח ליוותה בתחילת הדרך גם יגואר, אך נראה כי את המוצר הסופי לוטוס שכללה על דעת עצמה עד לסגירת התכנית הראשונית. מנוע ה'אומניוור' מפיק כמות נמוכה יחסית של פליטת מזהמים, אולם משפר את צריכת הדלק והביצועים.

באמצעות שימוש ביחס דחיסה משתנה, היחידה הדו פעימתית מותאמת להזרקה ישירה וכן לטכנולוגיית 'פלקספיול' E85 הרוקחת תערובת של 85 אחוזים אתנול ובנזין. אולם בניגוד לזו שלא לכדה את דעת הקהל בשל סיבוכה וחוסר הנגישות, כאן לא נאלץ הנהג להתפשר בין יכולת לחסכון. בכל ביקור בתחנת הדלק, יכול הוא לבחור בין בנזין פרימיום או תערובת אלכוהול, בהתאם למצב הרוח ולאו דווקא לשיוך הקבוצתי של המכונית.

בשלב זה, מדובר על מנוע חד-צילינדר. כלומר מוצר רעיוני לכל דבר. את מערכת הדלק עצמה פיתחה לוטוס יחד עם אוניברסיטת 'קווין' שלקחה חלק בהטמעת מערכת דומה במכונית הניסוי לוטוס 270E. יחד עם כך, הקושי במעבר למערכת מלאה ומתפקדת העושה שימוש בארבעה צילינדרים, טרם נכנסה למרחק ראייה, אך הצגת המנוע בז'נבה מבשרת כנראה כי מדובר על יותר מרעיון.

האוורה בדרך ללקוחות

13 שנים חלפו מאז יצאה מכונית חדשה לגמרי של לוטוס לאוויר העולם ממחסני החברה. כל זה השתנה לפני קצת פחות מחצי שנה, כשהחברה שחררה את ה'אוורה' לה עוד שני מושבים בתא הנוסעים, ופרופורציות של סדאן ספורטיבית. עכשיו, אחרי כל החשיפות, היא מגיעה גם לאולמות המכירה.

מנוע V6 סוחט 280 כ"ס מנפח של 3.5 ל', והתיבה ידנית בת שישה הילוכים. לכך תתווסף חבילת ספורט משוכללת המכילה את כל הנדרש ליום על מסלול המירוצים, או בדרך למרכול עם הילדים ספונים מאחור. בחודש מאי הקרוב, 450 מכוניות תימסרנה ללקוחות הראשונים הכמהים לגעת בעורה המתכתי. מחירה המלא, כולל חבילת אבזור עמוסה, יעמוד על 70 אלף אירו, שהם קצת יותר מ-350 אלף שקלים לפני מסים מקומיים. כמובן שאין טעם להתלונן, אלינו היא לא תגיע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully