וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכוניות ה'על' חוצות את הגבול

6.3.2009 / 6:55

יותר כוח, פחות משקל, ועוד קצת ראוותנות. היצרניות ממודנה עושות את הדרך לז'נבה לתצוגה מלאה קרבון ושרירים

קובי ליאני

צילום ועריכה: קובי ליאני

השור החזק ביותר

בתעודת הזהות כתוב למבורגיני מורצ'ילאגו LP670-4 סופר-וולוצ'יה. אתם יכולים לקרוא לה למבורגיני SV. לפניכם, המכונית החזקה ביותר של יצרנית האקזוטיקה. היא מצויידת במנוע V12 בנפח 6.5 ל' שצופן בתחומיו 670 כ"ס, יכולת תאוצה ל-100 קמ"ש ב-3.2 שניות, ו-342 קמ"ש מרביים ברטט מוזיקלי רועם.

הנעתה הכפולה של הלמבורגיני תתרגם 66 קג"מ לכביש בסיועה של תיבת 6 הילוכים סיקוונסיאלית. מערכת ההנעה המגובה בדיפרנציאל מוגבל החלקה ומנגנון ויסקוזי, תחלק את העוצמה העיקרית לכיוון הישבן, חלילה מלשבש את התנהגותה השובבה. במערכת הבלימה והבקרה, כלולים אמצעים אלקטרונים חכמים האמונים על היציבות שמא תאבד את הכיוון הרצוי.

הקשר הגנטי בינה לבין ה-LP640, מתחיל ונגמר בדימיון השמי בין השניים. ההספק צמח אמנם ב-30 כ"ס, אך המעטפת הארוכה סיפחה עוד קורטוב של סיבי פחמן ותוספות קיצוניות אחרות. 100 ק"ג הופחתו בדגם זה, על ידי שימוש בחומרים קלים בשכונת המנוע, הגיר והמכלולים ומערכת הבלימה המשופרת. התוצאה היא חיזוק השלדה ביותר מ-12 אחוזים לעומת הדגם הנוכחי ותרומה לחוסן המרכב, תחת עומסי המהירות וכוחות המשיכה.

ואם כבר כוח משיכה, אותן כנפיים מוגדלות ומקובעות שננטעו בישבנה, יסייעו להצמידה לאספלט ולהגביל את יכולת ניתוקה מהקרקע. עם 670 כ"ס, ופרופיל של טיל רודף חום, אפשר להבין מדוע התעקשו על שימוש בכנפי קרבון. את המורצ'יליאגו הקיצונית תוכלו לרכוש ב-2 מיליון שקלים לערך לפני מסים, אך מהרו לעשות זאת מפני שלא רק הצבעים מוגבלים (צהוב, לבן, שחור, שחור-כהה, וכתום) גם 350 בלבד תרדנה מפס הייצור. ההמתנה לקונים, תהיה קצרה מאוד.

חלום אירוטי – פרארי 599FXX

לא בכל זירה השם 'פיוארנו' מעורר את החושים הקדומים ביותר. אולם בענף המירוצים של פרארי, ולא רק שם, מדובר במושג פולחני התחום לגרסאות אקזוטיות ובודדות. לפני ימים ספורים, סיפרנו לכם על הפרארי 599HGTE, הגרסה הלוהטת והנשכנית לגראן טוריסמו האיטלקיה. במקביל השיקה פרארי גם את ה-599FXX, האקסטרים במלוא תפארתו של הסוס הצוהל.

לכאורה, שתיהן מסגלות לעצמן רשימת שדרוג מהוקצעת, אך רק אחת – ה-FXX, מתברגת בקצה הסופר עליון של מכוניות ה'על'. קצת מעל ה-SV שמופיעה כאן למעלה. רקמות סיבי פחמן וכנפיים אווירודינמיות, מנוע V12 לו 700 כ"ס ו-9,000 סל"ד ועוד. ההצהרות מרחיקות לכת, וטוענות כי ה-599 מסוגלת להדיח את האנזו מכס המלכות כמחזיקת הזמן הטוב ביותר סביב מסלול פיוארנו הנזכר לעיל. אנחנו ממתינים לניסוי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טקס פגני

אין קונספטים מרעישים השנה מפגני, אולם המייסד הנועז הנחיל לבאים שיעור באקסטרים באדיבות הזונדה R. כפי שסיפרנו לכם לאחרונה, אין עסקינן באחות לזונדה F הסדרתית אלא גרסה עצמאית וחזקה, כל כולה מיועדת למסלול המירוצים. המנוע בנפח 7.3 ל' V12 מפיק 750 כ"ס ב-8,000 סל"ד, וסוחב על גבו מרכב טוטאלי עשוי סיבי-פחמן שהתמתח ב-40 סנטימטרים לאורך ו-4.5 סנטימטרים שנוספו לבסיס הגלגלים.

הזונדה R חולקת עשרה אחוזים בלבד עם האחות F, הקרויה על שמו של נהג המירוצים חואן מנואל פנחיו. פגני מקווה כי גרסה זו תחליף את הזונדה GR שנכנסה לעולם מירוצי ה-GT, ותקווה בליבו כי תיצלח את מבחן ה-FIA חרף היותה מוגבלת בשל תקינות השלדה האחודה באיגוד. ראוי ורצוי שהנשיא המכהן מקס מוזלי, יחשוב פעמיים אם לשלול ממנה את הזכות: 2.7 שניות ל-100, ומהירות מרבית של 350 קמ"ש, זה בהחלט משהו שנרצה לראות מול יריבות ראויות.

מזרטי מגהצת

שני חידושים בלבד מצאנו על מדף מזרטי לאחרונה: את גרסת ה-S האוטומטית לגראן טוריסמו, והקוואטרופורטה סנטוריון – מהדורה מיוחדת ושחורה שנרקמה תוך שיתוף הזרוע היקרה של חברת 'אמריקן אקספרס'. הסנטוריון, מעדכנת את האופציה הסלונית של הדגם המשווק בבידול נדיב. המנועים המוצעים בנפחי 4.2 ל' V8 ו-4.7 ל', מספקים 400 ו-430 כ"ס ומשודכים לתיבת ZF שישה הילוכים.

כמו כן, וכפי שמצפה לקוח מועדף, מזרטי תפרוס סלקציה נרחבת למדיי של אמצעי שדרוג לתא הנוסעים ומחוצה לו. בין אלו נמצא חישוקי טיטניום בקוטר 20 אינטש, הטבעות 'סנטוריון' בספי הדלתות ומושבי העור האלגנטיים, ואלומות תאורה משולבות בנורות LED בעכוזה החטוב.

צמד המזרטי חולפות על פני 100 קמ"ש בפחות מ-5.6 שניות ולא עוצרות עד אשר המחט מראה 270 קמ"ש מרביים. אם יש בידיכם כרטיס סנטוריון של 'אמריקן אקספרס', אולי תוכלו גם אתם לרכוש אחת; המחיר עבורן מתחיל ב-88 אלף לירות שטרלינג, שהן קצת יותר מחצי מיליון שקלים לפני מסים. ביננו, שווה גם את העמלות של קנייה ב-500 תשלומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully