וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: פיאט? יש מצב

6.3.2009 / 7:38

סקר שנערך על ידי מכון TNS האמריקני, מגלה כי הזמן היטיב עם דעת הקהל על המותג האיטלקי שחוזר לסיבוב נוסף

האם פיאט קוסמת לצרכנים בארה"ב? הזיקה האמריקנית לכלי רכב קומפקטיים איננה מקרית או פתאומית. מספיקה התרשמות חלקית מששת החודשים האחרונים, על מנת להבין לאיזו דרך בוצית ניתבו התאגידים הדומסטים את זירת הכלכלה הגדולה בעולם. נכון לעתה, רק שברולט בונה עצמה מחדש מאפס בתדמית ירוקה ותבונתית כדי להתמודד עם האתגרים שבדרך – כולל סיעור מוחות בלתי פוסק לכאורה, שירכך את החבטה לאגו בשל הלוואות הכיסוי שנלקחו.

אולם האמריקנים, בפעם הראשונה מזה תקופה, חושבים מחוץ לקופסה. אולי נמאס להם מאוניות הענק הזללניות, אולי כלל מדובר בתפנית חשיבתית הקשורה לעיצוב, נראה כי זרועותיהן פותחות לרווחה את שערי הכניסה למותגים שעד לפני זמן לא רב, נחשבו כפרסונה נון-גרטה, ללא יכולת ערעור. אחת היצרניות הראשונות שקפצו על חיקם, הייתה פיאט. את צעדי הגישוש עשתה בחודש אוקטובר בסיועה של אלפא-רומאו העורכת קאמבק היסטורי לאחר 15 שנות היעדרות.

התגובות מהקהילה, היו מעורבות. ומובן שכך לאור ההיסטוריה ספוגת הקרוזיה של היצרן. אבל עד אשר אלפא רומאו תנחת באמריקה במתכונת נסיונית ומספר מוגבל של כלי רכב, עיתון 'הלוס-אנגל'ס טיימס' מדווח כי מסקר שנערך בקרב אזרחים אמריקנים, חל שיפור משמעותי בתדמית הלקויה שדבקה בתוצרת האיטלקית.

עלעול מרענן בהיסטוריה חושף היכן נקטע הרומן. פיאט ארזה את חפציה ונעלמה מהעין האמריקנית לפני 25 שנים. מיותר לציין שהיא הותירה שובל אכזבות בכל מי שידו הייתה בדבר והזכרונות החלודים עוד מהדהדים במוחם של התושבים. עם זאת, הזמן הצליח למחוק חלק מהסטיגמה העכורה, ועל פי הסקר עולה כי הפרלמנט האזרחי לא מעקם את הפרצוף למשמע המילה. כמו כן, יתכן שאותה התעניינות אקטואלית של פיאט בקרייזלר, תורמת למשוב האופטימי. מעין פסיכולוגיה אלכסונית.

מתוך המדגם , 22 אחוזים הביעו חוסר אמון ברמת האמינות והחומרים במכוניותיה של פיאט. אולם, אותה כמות עמדה מצידו השני של המתרס, וטענה כי להערכתם פיאט דווקא מצוייה מעל הממוצע ברמת החומרים. עוד עולה מהסקר כי 40 אחוזים הגורסים שפיאט מסוגלת למקסם את השימוש באנרגיה אל מול צריכת הדלק.

כל הנתונים הללו, מתייחסים בין היתר להבאתה של ה-500 לארה"ב. מולה בסגמנט המיני, ניצבת הקופר של ב.מ.וו המתענגת על איכות גרמנית ודעת קהל אוהדת. האם פיאט מוכנה לכך? סביר שהשינויים המסחריים יתנו אותותיהם בשנים הקרובות, ואינדקציה ראשונית אם בכלל, נוכל לקבל כשאלפא רומאו תושק בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully