וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורמולה 1: כמעט כמו במירוץ

ירון אדרי

6.3.2009 / 14:29

פורמולה 1: מהפך?; WTCC: הקרב על הסאלון מתחיל; IRL: הנוער בוחר פטריק; ישראלי: רוי ניסני על הפודיום באיטליה

פורמולה 1: הכינו עצמכם למהפך

לפני כחצי שנה וקצת, הוקם ה-FOTA - 'איגוד קבוצות הפורמולה 1'. המטרה היתה ליצור גוף בעל כוח, שיוכל להשפיע על תהליך קבלת ההחלטות בסבב. על הפרק, לעזור ל-FIA ולמארגנים לקבוע את העתיד, וכמובן ללכת נגדן במידה ודברים נראים להם שגויים. בשורה התחתונה, הקבוצות הן שיחליטו לאן תצעד הפורמולה 1 בשנים הבאות.

אמש (חמישי), הציג סוף סוף האיגוד את רשימת השינויים להם הוא מייחל. במעמד נציגי כל הקבוצות, סופר לאמצעי התקשורת על האופן בו הוא רואה את הסבב בשנים הבאות. על הפרק קיצוץ עלויות, וכמו כן הפיכת הספורט לתחרותי יותר ומכאן להעלות את הרייטינג שלו. לא מעט סעיפים נוגעים בשינויים אותם רוצות הקבוצות לראות כבר העונה, וקיצוניים יותר לעונה הבאה.

בין כל הסעיפים, מציע ה-FOTA שיטת ניקוד חדשה לעונה הקרובה לפיה יקבל המנצח 12 נקודות (10 כיום), המסיים שני 9 נקודות (8 כיום), ושלישי 7 נקודות (6 כיום). שאר המקומות 4 עד 8, ימשיכו לקבל את אותו הניקוד (5, 4, 3, 2, 1). בחינה נוספת של המספרים, מראה כי אכן נוצר יתרון של נקודה למנצח ביחס לעבר, אך לא כך למקום שני ביחס למסיים שלישי ואצל כל השאר. ב-2010, רוצים ב-FOTA לראות שיטה רדיקלית יותר הכוללת נקודות בונוס, דבר המוכר היטב למי שעוקב אחר סבבי המירוצים בארה"ב.

סעיף נוסף שדווקא מעלה סימני שאלה ולא מהסוג החיובי, נוגע ברצון להפחית את אורכו של המירוץ מ-300 ל-250 ק"מ. אמנם זה מביא לצמצום עלויות, אך לבטח מוריד מהאטרקטיביות לצופים ולמפרסמים. בליגת הנאסקאר האמריקנית למשל, מדובר על מאות רבות של ק"מ, ומספר מירוצים כפול בעונה.

ההחלטות אמורות להיכנס לתוקף במהלך העונה הקרובה וזאת שלאחריה, אך עדיין נחוץ אישור ה-FIA לכל שינוי. עוד דרושה תשובתו של ברני אקלסטון, שבהחלט עלולה לגרום לרעידת אדמה. אלא שהבריטי יודע שבניגוד לעבר, כעת הוא נמצא בעמדת נחיתות. אותו אקלסטון אגב, אולי בצעד של "אתה החדש, אני כאן הבוס!", מאלץ את קבוצת 'USF1' לשנות את שמה ל-'USGPE' היות וזכויות השם F1 הן שלו. מעניין למה הוא מרשה את השימוש בשם לקבוצות האחרות.

ולאיגוד אחר, זה של הנהגים, שכנראה יש לו הרבה פחות כוח מה-FOTA. למרות חוסר הרצון המופגן, החליטו הנהגים לשלם בסוף ל-FIA את עלות רשיון המירוצים שלהם לעונה הקרובה.

פורמולה 1: הודו רוצה התקדמות

השבוע חשפה קבוצת 'פורס אינדיה' את ה-VJM02, מכונית הפורמולה 1 החדשה לעונת 2009. ועם שיתוף פעולה עם מקלארן הכולל שימוש כמעט בכל פריט מכני שלה, התקוות רבות. אלא שהחוזה שנחתם רק בנובמבר, מצא אותם לפתע עם לא מעט בעיות הנוגעות בהתאמת הרכיבים החדשים. אם נתעלם מהמבחנים שנערכו השבוע, את התוצאות הסופיות נקבל בעוד שלושה שבועות.

גם לנהג הבכיר בקבוצה ג'יאנקרלו פיסיקלה, יש תקוות לעונה מוצלחת. לאחר שלא הצליח להוציא ממכונית הרנו שלו ביצועים קרובים לזה של פרננדו אלונסו, עבר האיטלקי בשנה שעברה לקבוצת התחתית איתה חווה עונה גרועה וללא נקודה אחת לרפואה. לכן הוא יודע, שביצועים כושלים עלולים להפוך את 2009 לעונתו האחרונה. למגזין 'אוטוספרינט' אומר פיסיקלה, "זו עונה חשובה עבורי, ותוצאות כמו בעונה שעברה יקשו על המשך הקריירה שלי". לאור שיתוף הפעולה עם מקלארן, בתום העונה לא יהיו לו תירוצים.

כעת, נותרו רק שתי קבוצות שטרם חשפו את מכוניתן החדשה. 'טורו רוסו' תעשה זאת ביום שני הבא בקטלוניה, והונדה עדיין מתחבטת בשאלה מה יהיה שמה החדש.

פורמולה 1: הונדה. עכשיו לאן?

בתחילת השבוע סיפרנו לכם כי קבוצת הונדה תעבור לידיהם של רוס בראון וניק פריי. האחרון ניצל את מסיבת העיתונאים של ה-FOTA בכדי להודות להם על חלקם בדבר. לא רק לצמצום העלויות אליו מושך האיגוד התייחס פריי, כי עם גם לתמיכת הממשית של הקבוצות בו ובבראון. מי שפחות מרוצה מכל העניין הוא ברונו סנה, שנשאר בחוץ.

בתחילת השבוע, בראיון שנתן ל'אחנסיה אסטדו' הברזילאי, אמר סנה כי הוא מאוכזב מהמצב ובעיקר לנוכח העובדה כי בראון "משך אותו" וכעת מאוחר בשבילו למצוא מושב פנוי בסבבי המירוצים האחרים. אלא שכעת, אולי מתוך דאגה לעתיד, בראיון בלעדי שנתן ל'אוטוספורט' הוא משנה את גישתו. "ההחלטה של בראון היא לטובת הקבוצה. יותר קל לו לעבוד עם רובנס באריקלו להם שנים רבות של ניסיון".

את עתידו הנרמז עם ה-DTM, לא מכחיש סנה. אמנם שיחות היו לו לדבריו עם מנהל חטיבת המירוצים של מרצדס נורברט האוג, מי שאחראי לכך שהיא תהיה ספקית המנועים של בראון, אך כלום לא סגור עדיין. ואם כל זה לא ילך, אל תתפלאו אם תראו אותו נוהג בקרוב בארה"ב. מה שבטוח, הכל היה קל יותר לו היה דודו בחיים.

ומה על הקבוצה עצמה? אחרי שנטען כי תערוך מבחן קל בסילברסטון השבוע (שעוד לא תם) לפני הנסיעה למבחנים בספרד, נראה כי ישנם עוד עיכובים. האמת שזה כבר לא חשוב, כל עוד היא תתייצב למירוץ הראשון. לפחות השם החדש סגור - 'בראון GP'.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

פורמולה 1: כמעט כמו במירוץ

שמונה קבוצות מתוך עשר, התייצבו השבוע למבחנים במסלול חרז שבספרד. פרט לבדיקות העצמיות, זה מאפשר לכל אחת מהן לתור אחר הישגי מתחרותיה והס מלהזכיר את המילה ריגול. וכמו נדנדה, כמעט בכל סשן קובעת קבוצה אחרת את הזמן המהיר.

נכון לרגע כתיבת שורות אלה, ניק היידפלד וב.מ.וו נמצאים בחוד כשאחריהם קימי רייקונן (פרארי) ולואיס המילטון (מקלארן). פרננדו אלונסו (רנו) שהוביל את הסשן הקודם, לא השתתף במקצה האחרון. כאן המקום לציין כי במהלך המבחנים עסוקות הקבוצות בבדיקות שונות, ופרט לרמיזה קלה, אין זה אומר כלום על הביצועים האמתיים. בכדי לראות את אלה, נאלץ להמתין בסבלנות, נכון, לעוד שלושה שבועות.

פורמולה 1: גם למנסל יש טענות

אחרי ניקי לאודה, עוד אלוף עולם חושף את מישנתו על הפורמולה 1 של היום. הפעם זהו נייג'ל מנסל, אלוף עונת 1992, שטוען כי לתואר שהשיג יש ערך גבוה יותר מזה של לואיס המילטון. ל'סאן' אומר מנסל, כי להמילטון הייתה עבודה קלה בדרך לתואר – הוא היה צריך לנצח רק 19 מכוניות. "כשאני זכיתי, ניצחתי 25 מכוניות. זה הופך את האליפות של המילטון לנחותה משלי ב-20 אחוזים".

מנסל בן ה-55 רק שוכח שלמכונית הוויליאמס שלו היה יתרון מובהק על כל האחרות, ושהאליפות נקבעה 5 מירוצים לפני תום העונה. מכאן, שלמרות מיעוט הקבוצות, המילטון נאלץ לעבוד הרבה יותר קשה ממנו. ככה זה כשמזדקנים, אתה נהיה נרגן.

WTCC: הקרב על הסאלון מתחיל

איבן מולר וסיאט, הם אלופי ה-WTCC של 2008. עם הלאון מונעת הטורבו דיזל, הם הצליחו לעצור את הדומיננטיות של אנדי פריאו וב.מ.וו. השנה, שונו התקנות כך שללוגמות הסולר יהיה פחות מקום לסוסים עודפים, וביום ראשון בברזיל נדע עד כמה מרחיקי לכת השינויים אם בכלל. בסיאט כבר הצהירו כי לא תהיה להם בעיה להתאים עצמם למצב החדש.

בב.מ.וו בהחלט ירצו לראות את הסיפרה 1 חוזרת למכונית ב-2010, אך לקבוצה מגרמניה צפויים עוד כמה מכשולים. שברולט שהוכיחה כי יש לה את המהירות הנחוצה, מגייסת לקרב את המכונית החדשה שלה קרוז. ברקע נמצא המצב הכלכלי הקשה של אמא GM, כך שמדובר כנראה על קרב של חיים או מוות. עוד על הגריד תעמוד לאדה, ואם אתם מגחכים לעצמכם, קחו בחשבון שכך גם היה עם שברולט (הקוריאנית להזכירכם) שנתנו לא אחת בראש.

עונת 2009 תכלול 12 אירועים, כשבכל אחד מתקיימים שני מירוצים ובסך הכל 24. ואם תסתכלו ברשימה המצורפת, תוכלו לראות הפתעה – את הסיבוב השלישי מארחת מרוקו, עם מירוץ ברחובות מרקש. אני, אדרי, יכול להיות גאה.

08/03 – קוריטיבה, ברזיל
02/03 – פואבלה, מקסיקו
03/05 – מרקש, מרוקו
17/05 – פאו, צרפת
31/05 – ולנסיה, ספרד
21/06 – ברנו, צ'כיה
05/07 – פורטו, פורטוגל
19/07 – ברנדס האץ', בריטניה
06/09 – אושרסלבן, גרמניה
20/09 – אימולה, איטליה
01/11 – אוקייאמה, יפן
22/11 – מקאו

* כל מירוצי ה-WTCC משודרים בערוץ 'יורוספורט'.

IRC: כיף להיות ברזילאי

בתיאום מושלם, המראה כי שני סבבים מהמובילים בעולם יכולים לשתף פעולה בינהם, גם הסבב השני של אליפות הראלי IRC מגיע לקוריטיבה בברזיל. מי שמזדמן לעיר, וחיבתו היא לספורט מוטורי, נקרע בוודאי בין שני העולמות. אך לשמחתו של זה, דאגו המארגנים שלוחות הזמנים לא יחפפו, כך שבכל רגע נתון יהיה מה לראות.

לאחר שחטף סבב ה-IRC את מירוץ מונטה קרלו מה-WRC, נחו הקבוצות בכדי להכין עצמן לדרום אמריקה. זו הפעם הראשונה בה מגיע הסבב הצעיר ליבשת הרחוקה, בנסיון להציג בברזיל מנצח ראשון מזה עשרות שנים שאינו נהג מקומי. זה יהיה קשה, בעיקר לנוכח הנסיון של אלה שיבוא לידי ביטוי לאורכם של 234 ק"מ תחרותיים המחולקים ל-13 סטייג'ים מיוחדים.

מי שלא ישתתף במירוץ הוא מנצח הסיבוב הקודם, ונהג סיטרואן WRC בעבודתו היומיומית, סבסטיאן אוג'יה. זה לבטח יעשה חיים קלים לאבארת', שגם לא תצטרך להתמודד עם סקודה המפתיעה שלא תגיע למירוץ. בסך הכל, 38 נהגים מכל הקטגוריות יתחרו במירוץ, אותו ניתן יהיה לראות ב'יורוספורט'.

IRL: הנוער בוחר פטריק

שמה של דניקה פטריק נרמז עם שמות אמריקנים נוספים כמועמדים לנהוג בקבוצת הפורמולה האמריקנית 'USF1' (סליחה ברני, הם עדיין לא שינו). אלא שלמרות הזוהר הצפוי לה באירופה, היא מעדיפה כרגע להישאר בסבב ה-IRL. מדבריה משתמע כי מעבר לפורמולה 1 עלול להסב לה יותר הפסד מרווח, ואין הכוונה רק לכסף. אלא שפטריק לא פוסלת דברים על הסף, וטוענת כי תחשוב על כך בבוא היום. אם הוא יבוא.

אותה פטריק, מוערצת בוודאי בקרב בני נוער שיותר מהישגיה במסלול מעוניינים לראות כיצד היא תיראה במגזין 'ספורט אילוסטרייטד' הבא. אולי זו הסיבה מדוע היא ניבחרה לספורטאית השנה של 'ניקלודיאון' ב-2008. גם ב-2009 מועמדת פטריק לתואר, וסביר כי לא תהיה לה בעייה לעקוף את האחיות וויליאמס בדרך לעוד תואר נכסף. אם גם אתם חושבים כך, אתם יכולים להצביע לה בלינק הבא. אנחנו, את חובתנו האזרחית כבר עשינו.

ישראלי: ניסני, דור ההמשך

בנו של חנוך ניסני, נהג המבחן של קבוצת הפורמולה 1 'מינארדי' בעבר, הולך בעקבות אביו. ביום ראשון האחרון, סיים רוי במקום השני במירוץ קארטינג שנערך במסלול פומפוזה באיטליה בקטגוריית ה-125 סמ"ק KF3 בתנאי מירוץ גשומים. בכך, מצטרף רוי לנהגי קארטינג ישראלים נוספים אשר ניסו מזלם בהצלחה בחו"ל בינהם אלוף ישראל של 2007 יואב גולדבוים. בימים אלה, עורך רוי הכנות לקראת מעבר לשלב הבא – פורמולה ב.מ.וו. אנו כמובן, מאחלים לו המון הצלחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully