וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיטלקיות נרדמו על הדוכן

8.3.2009 / 9:05

אלפא רומאו התגלגלה לתערוכה עם המיטו GTA ובשורה מוגדשת לאלפא 159. פיאט הסתפקה באבולוציות ל 500 האופנתית

אתר יצרן

צילום ועריכה: קובי ליאני

השינויים הרבים שחלו בתעשייה, לא פסחו על אלפא-רומאו. גם היצרנית מאיטליה מרכזת מאמצים לאתר דרך יעילה דיו להפחית מהוצאות היצרן. בימינו אלה, אחד האמצעים החשובים בסביבה המיידית, הוא השימוש במנועי טורבו בהזרקה ישירה אך קטנים בנפח וגדושים במומנט. אפשר לומר, שלא בנחת, שכמו מרבית היוצרים הרעיון נגנב בדרך לא דרך מפולקסווגן, שהשיקה את סדרות ה TSI ואחיותיהן שדחקו כוח רב ממנועים זעומים.

אולם, בקבוצת המשפחתיות הגדולות, תשומת לב מוקפדת ניתנת לאפקט החזותי. הצלליות כדרך קבע נשענות על הצד השמרני וסייג בודד ומבוצר, אובחן רק בחזותה של אלפא 159 שהיא, ללא עוררין, היפה שבחבורה. אל התערוכה בשוויץ, שלחה אלפא רומאו עדכון וויזואלי חלקי ובלתי מזוהה לפניה של ה 159.

כנראה שבנוסחה הזו, מוטב לא לגעת עד אשר תרבוץ על המעצבים רוח חדשה. יחד עם זאת, מתחת לאדום הבוהק, שוכנת יחידה חדשה –Tbi' , או טורבו בהזרקה הישירה המפיקה 200 כ"ס מנפח של 1.8 ל', ומחליפה את דגמי ה 2.2 ל' JTS. הביצועים שופרו, 0-100 ב 7.7 שניות, המהירות המרבית אומרת 235 קמ"ש ואת הסלהספיד מאתגר ההסתגלות, אפשר לאפסן בצד – ברוכה הבאה תיבה אוטומטית שישה הילוכים, ולא רגע אחד מאוחר מידי.

עוד על במות היצרן, לשורותיה של משפחת ה GTA ניכסה אלפא רומאו את המיטו - הקומפקטית הרטרו-איטלקית ומוכית יופייה של הקומפטיציונה 8C. תחת המרכב הלבנבן, שוכנת אותה פיאט גרנדה פונטו שעל כישוריה הדינמיים הדעות נחצות לכאן ולשם. עם זאת, השילוש GTA איננו ניתן באופן פרוביזורי, ואם אלפא טוענת שיש עילה, התביעה סיימה את דבריה.

בקנה הקונספטואלי לעת זו, המרכב ספוג סיבי פחמן, שימוש רב בחומרי אלומיניום גם בנמצא – כולל מערכת בילום ורכיבים נוספים. על הצד הדינמי, אלפא מספרת על מערכת מתלים חכמה הממתנת את תנודות המרכב תחת העברות משקל חריפות בסיועה של בקרת מחשב, והעיצוב כפי שאתם רואים – מקפיץ את החום.

בחזיתה של המיטו GTA, אלפא מיקמה מנוע 1.8 ל' טורבו בנזין המניב 240 כ"ס, ומכאן שזו ורסיה מחוזקת ל TBI של 159 בשינויים נדרשים. ברמת הביצוע, אלפא רומיאו לא מגלה פרטים רבים על המיאוצים והלחיצות וסביר שבקבוצה הזו, המספרים לא יעברו את 6 השניות למאה קמ"ש והמהירות המקסימאלית תשייט באזור 240 קמ"ש פלוס.

בריזה כלכלית

פיאט רכבה על גלה המסחרי של 500 החדשה לאורך תקופה ארוכה והיד יש אומרים, עוד נטויה. מצד אחר, בתערוכת הרכב בז'נבה נראה כי קשת הדגמים הגיעה לצומת דרכים משמעותית, ופרט לגרסאות אופנתיות ונטולות גג, חזינו באבארת' העונה לגרנדה פונטו ול-500 לצידה. האם הגיע הזמן לעצור לחמצן ולהביט הלאה?

הרי רק לפני כמה ימים סיפרנו לכם על פיאט 500 ברבי, הצעצוע האחרון שהוענק כשי לבובה הפלסטית החוגגת יובל להולדתה. על פי הרושם הכללי, פיאט הבינה את מקור המשיכה של המכונית הקטנה ותעשה בה ניצול עניני לצורכי רווח, עד אשר הרוח תחדל לנשוף בגבה. בישראל, ה-500 משווקת מזה זמן. אולם מחירה הגבוה ודלות האבזור, אינם המרשם הנכון להשיב את כוחה הנוסטלגי למותניה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully