וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השבוע: 3 הרוגים בכבישים

ירון אדרי

8.3.2009 / 11:15

מנתוני הרשות הלאומית: שלושה בני אדם נהרגו השבוע בכבישי ישראל בשלוש תאונות. שניים מההרוגים הם הולכי רגל

שלושה בני אדם נהרגו בשבוע האחרון בשלוש תאונות דרכים קטלניות, כך עולה מנתוני 'הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים'. נתון שכזה אמנם גורם לתקווה כי את הרבעון הראשון של 2009 אכן נסיים אם מספרים הנמוכים מהרגיל אצלנו, אך לא מעודדת היא העובדה כי שוב הולכי רגל הם עיקר הנפגעים.

שני הולכי רגל נהרגו השבוע בשתי תאונות שונות. בבבוקר יום שני נפגע קשיש בשנות ה-80 לחייו מרכב חולף בשדרות ההגנה בחיפה. ביום שישי, גם כן בשעות הבוקר, היה זה אדם שנפגע מאוטובוס בעמק רפאים בחיפה. מתחילת השנה, נהרגו 24 הולכי רגל בתאונות המהווים כמעט מחצית מכלל ההרוגים.

בתאונה נוספת השבוע, שאירעה בצהרי יום ראשון שעבר על כביש 60, נהרג אדם נוסף. התאונה אירעה בעת שרכב מסחרי ואוטובוס התנגשו חזיתית.

השבוע הראשון של חודש מרץ, ממשיך את מגמת הירידה במספר ההרוגים. מתחילת השנה, גבה הקטל בכבישים את חייהם של 53 בני אדם לעומת 94 בתקופה המקבילה אשתקד. אולם, קשה שלא להתייחס למספרים המשתנים מדיי שבוע, אשר אינם מבשרים על מגמת ירידה עקבית. עוד קשה שלא לשים לב לחלקם הגבוה של הולכי הרגל בסטטיסטיקה, למרות פעילות ההסברה רחבת ההיקף אשר עושה הרשות הלאומית. ביקורת נוספת מופנית כנגד גורמי האכיפה, אשר מפנים את עיקר משאביהם לכבישים המהירים ולא לתחומי הערים.

מקום המדינה נהרגו 30,180 בני אדם, מהם 4,802 ילדים ובני נוער.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully