וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיאט מעדכנת מנועים

8.3.2009 / 11:48

היצרנית האיטלקיה ממשיכה לעסוק בפיתוח מנועים חדשים ונקיים. תחשוף טכנולוגיה הממקסמת ניצול האוויר ומורידה את הסיכון לסביבה

פיאט עדכנה את סוללת המנועים ברבעון האחרון ללא הרף. בתחילת הדרך היו אלו מנועי טורבו בנזין מולטיג'ט מחוזקים, אח"כ הגיעה משפחת הדיזל, ולאחרונה גם הבראבו קיבלה שדרוג חבילתי לביצועי מנוע ה 2.0 ל' השוכן בתחומיה. הדילוג לשלב הבא, נעשה בסיועם של מספר שכלולים אלקטרוניים לפורטל היניקה והפליטה הסוללים את הדרך לעתיד.

'מולטיאייר', כך מכונה הפרוייקט וסנונית ראשונה נדגום דרך המיטו GTA שתוצג רשמית בסוף שנה זו - בגרסת ייצור. כדבריהם, ה'מולטיאייר' תכנס לשימוש דרך מנוע בנפח 1.75 ל' ארבעה צילינדר ,240 כ"ס, המשמש את הדגם שאוזכר. בשילוב הגדשת טורבו ושינוי זרימת האוויר בצילינדרים, טוענים כי ניתן לחלץ תוספת של עשרה אחוזים בעוצמת הכוח, חמישה עשר אחוזים במומנט, ולהפחית את צריכת הדלק בשיעור דומה. מובן שגם פליטת המזהמים תהיה נמוכה גם כן בכמה עשרות אחוזים.

יתרונות מנגנון ה'מולטיאייר' הוא בשינוי האנרגיה הנדרשת על מנת להפיק און מהמנוע בתחומים הנמוכים. באמצעות מערכת אלקטרו-הידראולית במקום אלקטרו-מכאנית, שינתה פיאט את תזמון פתיחת השסתומים באופן אופטימלי המצמצם את סחיטת המשאבים מיחידת הכוח בכללותה. היות והכוונה היא לשווק את המערך כחסכוני ולא ביצועיסטי, פיאט מייעדת השמה גם לגרסאות דו-צילינדריות קטנות נפח.

מיבואנית פיאט לישראל חברת 'סמל"ת' נמסר לוואלה! רכב כי מוקדם לקבוע אם הפיתוח יהיה רלוונטי לשוק בישראל, אך הנושא נבדק.

  • עוד באותו נושא:
  • פיאט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully