וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז יגביה את מעברי החציה

ירון אדרי

9.3.2009 / 16:11

משרד התחבורה ו'הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים' יובילו ניסוי לשיפור הבטיחות במעברי חציה, במטרה להוריד את מספר הנפגעים

54 בני אדם נהרגו מתחילת השנה בתאונות דרכים, מתוכם 24 הולכי רגל. ב-2008 היה חלקם של הולכי הרגל 33 אחוזים מסך ההרוגים השנתי, כשמרביתן של התאונות אירעו במעברי חציה. במדינות מערב אירופה, עומד חלקם של הולכי הרגל על 15 אחוזים בממוצע מכלל ההרוגים. בכדי להילחם במגמה השלילית, יערוך משרד התחבורה ניסוי ב-150 מעברי חציה ברחבי הארץ, אשר אותרו כבעייתיים על ידי 'הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים'.

הניסוי, עליו החליט השר שאול מופז ואשר יובל על ידי מהנדסי הרשות הלאומית, יכלול מספר שינויים במטרה להפוך את מעברי החציה לבטוחים יותר עבור הולכי הרגל. אלה כוללים הגבהת מעברי החציה, הצבת פסי האטה בסמוך להם, וכמו כן הצבת שילוט ותמרורים ברורים ובולטים יותר. במקביל, קמפיין פרסומי שהשיקה הרשות אמון על התחום ההסברתי.

"אנו נלחמים מלחמה יומיומית להצלת חיים ונקודת התורפה שלנו היא הולכי הרגל, שפגיעים וחשופים יותר מכל המשתמשים האחרים בדרך", אומר מופז. לדבריו, הצלחת הניסוי תשנה את התפישה בכל הנוגע למעברי חציה בישראל, שיזכו לקבל את המודל החדש באם יתברר כמוצלח.

נקודת תורפה נוספת בה רוצה להילחם משרד התחבורה, הוא כביש 60 הנמתח לאורכם של 220 ק"מ בין באר שבע לנצרת, ובחלקו עובר בתחומי יהודה ושומרון. כ-500 תאונות אירעו בכביש זה בארבע השנים האחרונות, מהן 110 תאונות חמורות בהן נהרגו למעלה מ-30 בני אדם. לדרישת מופז, יערך מיפוי על ידי 'משטרת התנועה', 'הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים' 'והחברה הלאומית לדרכים – מע"צ', למציאת מוקדי הסיכון לאורכו של הכביש במטרה לשפר את התשתית בו. הטיפול לדברי משרד התחבורה, יעשה עוד השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully