וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורו רוסו מעתיקה כנפיים

ירון אדרי

10.3.2009 / 11:00

שבועיים וחצי לפני פתיחת העונה, קבוצת הבת של 'רד בול' חושפת בברצלונה את מכונית הפורמולה 1 החדשה שלה

קבוצת הפורמולה 1 'טורו רוסו' חשפה אמש את ה-STR4, מכוניתה החדשה לעונת 2009. עד כה התאמנו נהגי הקבוצה סבסטיאן בורדה וסבסטיאן בואמי במכונית העונה שעברה, וכעת צריכים השניים להתרגל בתוך שבועיים וחצי לזו החדשה שעברה את השינויים הרדיקליים אותם קובעות התקנות החדשות.

חשיפת המכונית נעשתה במסלול קטלוניה שבברצלונה, שם מצטרפת 'טורו רוסו' לקבוצות נוספות העושות את סבב המבחנים האחרון לקראת פתיחת העונה. עיקר סימני השאלה מכיוון היריבות נוגעים כמובן לעובדה כי מדובר על אחות תאומה למכונית קבוצת האם 'רד בול', אלא שבקבוצה טוענים כי למרות ומדובר באותו מהנדס, אדריאן ניואי, היא נבנתה כולה במטה הקבוצה בפאנזה איטליה. פרט נוסף אותו מדגישים בקבוצה הוא המנוע. בניגוד ל'רד בול' המונעת על ידי יחידת כוח מבית רנו, כאן מדובר על מנוע של פרארי.

בעונת 2008 קבעה הקבוצה את הנצחון הראשון שלה. תחת גשם סוחף, ניצח סבסטיאן ווטל את הגרנד פרי האיטלקי במונזה. השנה עבר ווטל לקבוצת האם, ואת מקומו החליף סבסטיאן בואמי בן ה-20. יחד איתו, ינהג סבסטיאן בורדה שרק לאחרונה אישרה הקבוצה את המשך העסקתו לאחר עונה לא מוצלחת.

גם קבוצת 'בראון GP', הונדה לשעבר, חשפה את מכוניתה החדשה אולם פסחה על טקס מתוקשר. על חורבות הקבוצה היפנית, הקים בראון את קבוצתו החדשה לאחר סיום פירקה של הונדה בפורמולה 1 בשבוע שעבר, עת עברו לידיו מניותיה. עם עיצוב חדש, ומנוע מבית מרצדס, עלה ג'נסון באטון גם הוא למסלול קטלוניה.

במקצה האימונים האחרון אליו הגיעו כל 10 קבוצות הפורמולה 1, קבע באטון את ההקפה הרביעית במהירותה. המכונית החדשה, הייתה איטית ב-8 עשיריות השנייה ממוביל המקצה ניק היידפלד (ב.מ.וו). 'טורו רוסו' לעומתו, עם בורדה על ההגה, התמקמה רק במקום השמיני. בקבוצות הצמרת, פרארי וקימי רייקונן במקום השני ואילו מקלארן עם הייקי קובליינן סיימו עם ההקפה האיטית ביותר.

עונת 2009 תיפתח בסוף השבוע האחרון של חודש מרץ הנוכחי באוסטרליה, ורק אז נוכל לדעת מי מהקבוצות ביצעה בצורה הטובה ביותר את המעבר לתקנות החדשות.

  • עוד באותו נושא:
  • פורמולה 1

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully