וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצבני? דבר ל-GPS

12.3.2009 / 9:24

פורד הגישה הצעה לפטנט: מערכת ניווט בעלת תכונות אמוציונאליות. התשובה לעצבים או החרבת האנושות?

אתם נוסעים במכונית בגפכם, מערכת הניווט שוכחת את היעד שנקבע מבעוד מועד ושולחת אתכם לכל הרוחות או למקום ערטילאי שאין ממנו מוצא. מה תעשו? על מי תתרגזו? ובכן, על פי פורד, כנראה שבעתיד יהיה לכם על מי לפרוק את הקריזות זולת החברים מצידו השני של הקו או המשפחה.

על פי ה-PTO – איגוד הפטנטים האמריקני, הציגה פורד הצעה למערכת ניווט בינתית בשם 'Emotive Advisory System' (או בקיצור EAS), הכוללת אפשרויות מענה ווקאליות מפיו של מחשב, המגיב על פי פרמטרים מגוונים להלך רוחו של הנהג ולדבריו. המנגנון פוטר את ידכם מפני חישוב ידני של מסלול קבוע מראש, ומתיר לגרונכם להשמיע את עניינכם באשר לנקודת הניווט הבאה. תארו לכם למשל, שבמקום לחפור בדפי הדפדפן לאיתורה של מסעדה ראויה לביקור, תוכלו לשאול לדעתו של המחשב ולקבל תגובה אנושית לחלוטין בנוגע לטיבה.

עתידנית יותר היא הפונקציה הבאה. האופציה החושית של המנגנון, תוכל להבין כיצד אתם מרגישים, ועל פי מצב הרוח באותו הרגע, לנסות לתפקד כחבר לשיחה המדסקס עמכם על המטריד והחולף בראשכם. את התגובה, כך על פי פורד, ניתן יהיה לקבל גם דרך מסך המשנה את צבעו בהתאם למפלס העצבים; אדום אם נדרשת תגובה דורסנית, וכחול או ירוק במידה ומדובר בדוח שיח המתנהל על מי מנוחות.

מצד שני, אפשר למצוא לא מעט פגמים בתכונות מעין אלו, על אחת כמה וכמה כשמדובר בנהגים ישראלים. הפתיל מאותגר האורך של האוכלוסיה לא ממש מצטיין בניהול שיחות בעתות מצוקה. מספיק מבט חולף לעברם של נהגים זועמים היורקים על צג הדיבורית או המולטימדיה בכדי להבין עד כמה האגרוף קרב.

דמיינו לרגע, שמחשב יהיר מנסה למתן ולהכווין אתכם כיצד להתנהג; "תוריד את הרגל מהגז!", "סיגריות? זה הסוף שלך", "הילדים מחכים לך, מתי תגיע?", "מחפשים אותך מהבנק בקשר למינוס" ועוד ועוד. כל זאת כאמור, מבלי לגשת לנושא המבהיל מכולם – השתלטות על מערכות ההנעה. האם זה תחילתו של העידן האנדרואידי שיקים את הגולם על יוצרו?

  • עוד באותו נושא:
  • פורד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully