וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: כרית אוויר מרכזית

12.3.2009 / 9:17

טויוטה ממשיכה להשיק פיתוחים חלוציים בתחומי הבטיחות. הפעם, כרית אוויר מרכזית תגן על הנוסעים במושב האחורי

הרווחים והמניות באדמה, אולם סעיף ההגנה לא סופג מהלומות או נרתע מהמשבר. בארבעת החודשים האחרונים טויוטה העלתה את רף הבטיחות בתעשייה כמעט לבדה; בתחילה, היו אלו כריות אוויר לשמשה האחורית של ה-IQ, המגנות מפני שברים ומקטינות את הסיכוי לדימומים קשים ופגיעות בצוואר. לאחרונה, חשפנו כאן גם את מנגנון ה 'Pre-Crash' של היצרנית העוזר במניעת תאונות ומקטין את עוצמת הפגיעה ביושבי הרכב.

הפעם, שוב עושה טויוטה מעשה נועז וגוררת את היצרניות בעקבותיה לעתיד בטוח יותר. לראשונה בעולם, מכוניותיה תחלנה להצטייד בכרית אוויר אמצעית למושב האחורי, המגנה על היושבים מפני פגיעות. זו תמנע מהיושבים מאחור לפגוע אחד בשני בעת תאונה, וכמו כן תגן עליהם בצורה חלקית מחפצים ושברים המתעופפים בתא הנוסעים. ואלו רק חלק מהסכנות.

על פי האבחנה של טויוטה, נועדה מערכת זו לבלום אפשרות פגיעת הנוסעים מהסיכונים הנ"ל, וכן, למנוע תזוזת יתר במושבים האחוריים ובכך לצמצם התנגשויות מסוכנות וליצור מרווח בטחון מספק. בניגוד לספונים בחלק הקדמי של המכונית, היושבים מאחור תלושים ממקומם, ולמעשה, אינם נעולים בקפסולה המגנה עליהם באופן עצמאי.

כריות הווילון הן כמובן אביזר חיוני ותורם, אך נראה שעם שילוב הכרית המרכזית, יחושו הנוסעים חיץ משני הצדדים ורמת ההגנה תעלה מדרגה הכרחית. לעת זו, טויוטה לא מפרסמת אילו מכוניות תיזכנה לתוספת הבטיחותית ומתי, אך לפי התרשמויות העבר, מדינת האם – יפן, תהיה הראשונה ואחריה ארה"ב ואירופה. אנחנו נצטרך להתאזר בסובלנות מוספת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully