וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונאת ביטוח במוסך של יו"ר איגוד המוסכים?

דניאל שמיל

12.3.2009 / 10:26

מבוכה ליו"ר איגוד המוסכים: מנהל מחלקת הפחחות במוסך שלו אמר לחוקרת סמויה: "קודם תעשי ביטוח ואחר כך תבואי ותתקני על חשבונם"

במוסך חיים לוי בירושלים, השייך ליו"ר איגוד המוסכים רונן לוי, הוצע ללקוחה להונות את חברת הביטוח. בחקירה פרטית שנערכה במקום, המליץ אחד העובדים לחוקרת סמויה להוציא פוליסת ביטוח לאחר תאונה, כדי להוריד את העלות של תיקון יקר.

את החקירה יזמה חברת ביטוח, שלטענתה עורכת חקירות מסוג זה באופן שגרתי כדי לחשוף הונאות ביטוח. במסגרת החקירה, נשלחה חוקרת צעירה למוסך, וביקשה הצעת מחיר לתיקון פח. לאחר שקיבלה את הצעת המחיר, בסך 5,840 שקל, אמרה החוקרת כי לא תוכל לעמוד בתשלום הגבוה. בשלב זה הציע לה מנהל מחלקת הפחחות: "קודם תעשי ביטוח ואחרי תקופה תבואי תתקני את זה על חשבון הביטוח". כך לפי תמליל ההקלטה של החוקרת.

ניסיונות כאלה להונאות ביטוח נעשים בתדירות גבוהה, אך הפעם מדובר במוסך השייך ליו"ר איגוד המוסכים. בתפקידו הנוכחי, נהפך לוי לקול הציבורי הבולט במאבק של המוסכים נגד חברות ביטוח וחברות ליסינג. במסגרת מאבקו, הקים לוי את 'פורום התיקון הבטוח', שמטרתו לעודד תיקונים איכותיים עם חלפים העומדים בתקנים בינלאומיים.

לוי מסר בתגובה: "קיבלתי את חומר החקירה שבוצע על מנהל מוסך הפחחות החדש שלנו. ברור כי האמירה שלו כפי שמשתקפת בדו"ח החוקר מנוגדת לערכי בעלי העסק, לערכי העסק ולנהלים שלנו בכל הקשור לאמינות, שקיפות ותיקון בטוח.

"לא בכדי חברות ביטוח/ליסינג/מכוני רישוי בהן חשפנו תופעות פסולות ומסוכנות לציבור הן - בהיבט הצרכני והן בהיבט הבטיחותי - מנסות מזה שנים רבות למצוא עילה שתקעקע את היושר הציבורי שלי הפרטי ושל האיגוד בפרט. שיטה זו לא תצלח בכל הקשור אלי.

"ה'הפלה' הזו, שאיני בורח מהאחריות האישית לתיקונה המיידי כנאה דורש נאה מקיים, לא תשנה את התנהגותי הציבורית ולא תרתיע אותי מלהמשיך לחקור ולהביא את ענף תיקוני הרכב לסדר ציבורי ראשון במעלה - בטיחות, הוגנות ושקיפות כפי שהתחייבתי בעבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully