וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-CO2 ממשיך לרדת

13.3.2009 / 18:48

סיכום עונתי מהחברה לסחר וייצור בבריטניה, מגלה כי שיעור פליטת המזהמים ירד בשנה האחרונה ב-4.2 אחוזים

ארגון Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT), חושף דו"ח ביניים הממחיש את פערי השיפור בין שנת 2008 ל-2007 בסוגיית זיהום האוויר. לפי החלוקה הנראית, מכוניות חדשות שעלו לכביש במהלך השנה אחרונה, פלטו בממוצע 158 גק"מ CO2 לאוויר. מדובר על הפחתה של 4.2 אחוזים לעומת 2007, ויותר מ-16 אחוזים בהשוואה לעשור אחורנית, שם הנתון הממוצע עמד על 189 גק"מ.

עוד עולה, כי חרף העלייה ההדרגתית בכמות המכוניות ובמשך הנסועה על הכבישים בבריטניה, עדיין חל צמצמום באחוז ההשפעה של כלי הרכב על הנושא הסביבתי, כאשר בפילוח הכללי, מונים אלו רק 11 אחוזים מסך כל גורמי התחלואה. חלק מכך מיוחס לשיפור המודעות הצרכנית, אולם בעיקר, ניכר כי יצרניות הרכב מתקדמות בהצלחה שקטה אל עבר תקנות הזיהום החדשות של האיחוד האירופי.

עמודות הסגמנטים, מגלות נתון לא פחות חשוב במשמעותו אם כי אינו מרעיש במיוחד. קבוצת המיני למשל, הכוללת מכוניות כסמארט ופיג'ו 107, פולטת בממוצע 123 גק"מ CO2. מעליה בקבוצת הסופר מיני הפופולרית שם שוכנות אופל קורסה ודומותיה, עומד הממוצע על 137 גק"מ. בהמשך, המשפחתיות רושמות לחובתן 153 גק"מ, והגדולות מניבות ממוצע של 161 גק"מ CO2. ככל שמתקדמים בסגמנטים עולה הממוצע כמובן, ומכוניות הפנאי שטח משחררות לאטמוספירה 219 גק"מ ואילו הסאלון 266 גק"מ.

נתונים אלו עדיין אינם עומדים בתקנות האיחוד האירופי לפיו מחוייבות היצרניות להוריד את שיעור הפליטה באופן פרוגרסיבי ל-130 גק"מ בשנת 2015. נכון להיום, היצע המכוניות בבריטניה מכיל 236 דגמים שאינם חורגים מנתון זה ומספר דומה עד זהה ניתן למצוא בשאר מערב אירופה. יחד עם זאת, על מנת לשמר את השיפור, נדרשת עקביות ממוצעת של שלושה אחוזים בשנה כדי לסגור את הפער עד המועד הנקוב. אלא שבינתיים, עסוקות יצרניות הרכב בצרות אחרות – כלכליות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully