וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התחבורה: לאן נעלם ה"החכר"?

ביוזמת שר התחבורה המכהן שאול מופז, יוצא היום לכבישים מבצע ארצי לאיתור מכוניות ליסינג והשכרה שזהותן אינה מוסדרת כחוק

מבדיקות פתע שערך לא מכבר משרד התחבורה במגרשי ההשכרה והליסינג, התגלה כי בחלק גדול מרשיונות כלי- הרכב המשמשים את החברות, לא מצויין בגלוי כי הרכב מוחכר, ובכך חוסכות מעצמן החברות את המטרד השנתי במכון הרישוי. על פי תקנות התעבורה, מכוניות חדשות בבעלות פרטית, נדרשות להגיע למכון הרישוי פעם בשנתיים. אולם, תחת הנחיות אלו מכוניות בניהול השכרה או ליסינג, נדרשות לערוך בדיקה פעם בשנה מרגע עלייתן לכביש.

לנוכח האכיפה הלקויה, מודיע היום משרד התחבורה כי ניידות בטיחות יחלו לשוטט בכבישי ישראל על מנת לצמצם את היקף התופעה. הניידות תעמודנה בצד הדרך בניסיון לעלעל במסמכי המכונית ויפעלו לאתר באילו כלי-רכב נעדרת המילה "החכר" מרשיונן באורך פלא. כמהלך מכונן, פנה משרד התחבורה לפני כחודשיים לחברות הרלוונטיות והודיע להן כי עליהן להגיש את כל קבצי החברה לרשות הרישוי לבדיקה.

צו הפיקוח על מצרכים ושירותים שנכנס לתוקפו בחודש ינואר 2008, מחייב אותן לפעול בהתאם לכך, אם כי כעת נראה כי התופעה במגמת התפשטות והנוהלים הרשמיים אינם מתמלאים על ידי הגורמים המחכירים. מיותר לציין, כי לשעשועים מעקמי חוק עם זהות המכונית, השפעה ישירה על שווי הרכב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully