וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפינה מתיידדת

16.3.2009 / 17:19

סדנת אלפינה איתרה משבצת פנויה בשורותיה, אליה נכנסת ה-D3 בי-טורבו. המתכון הירוק לשוחרי הביצועים

אולי זה המיתון ואולי הפוליטיקה, אבל הטיונרים של סדנת אלפינה משחררים לכביש הציבורי דגם משופר המשתמש בטכנולוגיית 'בי-טורבו', אבל הפעם בהפוך על הפוך. לא עוד פליטת מזהמים מעיקה, לא עוד ביצועים שורפי גומי וחורים בארנק - הסדנה הולכת שני צעדים קדימה, ובועטת באוויר דרך קרני השמש.

במהלך העשור שחלף, הסדנה הגרמנית ניכסה לעצמה זכויות בלתי מעורערות מבין פלוגות המשפרים - מקבוצת מירוצים מאיימת ועד לפיתוחים בלתי שגרתיים במנועי הטורבו החדשים של ב.מ.וו. אשתקד, הציגה הסדנה את הב.מ.וו D3 בי-טורבו קופה, כשלאחריה הופיעה גרסת הסדאן שהוסיפה הנעה לכל הגלגלים, ואילצה את הנהג להשתלט על 360 כ"ס.

כעת הוחלט בין כתלי החברה, להעניק להאנגר המפויח מתנת חמצן רלוונטית לתקופת המשבר – ב.מ.וו סדרה 3 בי-טורבו המונעת דרך מנוע הדיזל של סדרה 1. זה לא נשמע מבטיח במיוחד, וודאי כשרואים שהספקה צמח בעשרה סוסים בלבד אל עבר 214 כ"ס. אולם בדיזל כמו בדיזל, החשק מגיע מהמומנט, וכאן בגיבוי של 45 קג"מ בתחומים המאוד נמוכים, האלפינה מאיצה למאה קמ"ש ב-6.9 שניות ופורשת רק ב-240 קמ"ש.

אבל עד כאן בעניין האדרנלין. דיזל מודרני, משמעו חושבים על הסביבה ועל מה שיוצא מהכיס. לצורך העניין, אלפינה שדרגה את מערכת ההנעה - 4 צילינדרים, במערכת ניהול מנוע מעודכנת, שיחקה קצת עם המתלים, והצליחה לחלץ 143 גק"מ CO2 בגרסה הידנית, ועוד תוספת קלה של 5 גק"מ לדגם האוטומטי. צריכת דלק? 17.7 קילומטר לליטר סולר. כל שנותר כעת הוא לשכנע את המשפחה לסטות מהדרך ולבקר בסדנה, כשלעזרתנו מתייצבים הנתונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully