וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

SAIC: הסינית הראשונה בישראל

המכוניות הסיניות כבר כאן. חברת 'דוד לובינסקי', השיקה היום את המותג הסיני הראשון בישראל. אצלכם בינואר 2010

קובי ליאני

צילום ועריכת וידאו: קובי ליאני

בפעם הראשונה בישראל, עושה יצרנית מכוניות סינית את צעדיה הראשונים אצלנו. באירוע צבעוני וחגיגי ובמעמד השגריר הסיני בישראל, חשפה היום חברת 'דוד לובינסקי' יבואנית פיג'ו וסיטרואן את המותג הסיני הראשון שיגיע אלינו, MG. מותג זה אינו חדש, ובעבר שווק אצלנו במקביל לאחיו מבית רובר, אלא שכעת הוא נמצא בידי קונצרן הרכב הסיני SAIC.

המכונית הראשונה שתגיע אלינו ושנחשפה היום לראשונה, היא ה-MG550 - משפחתית גדולה בעלת מנוע 1.8 ל' טורבו (מפיתוח של ב.מ.וו) לה הספק של 160 כ"ס ותיבה אוטומטית 5 הילוכים. השיווק יחל כך מקווים אצל היבואנית, בינואר 2010.

לדברי מנכ"ל החברה דורי מנור עדיין מוקדם לדבר על מחירים, אך אלה לא צפויים להיות זולים כפי שניתן לחשוב. ה-MG550 תתחרה ישירות בטובות שבמשפחתיות הגדולות, אך לדבריו, יתרונה יהיה רמת האבזור הגבוהה ביחס למתחרות הכוללת ריפודי עור, מערכת מולטימדיה וכו'. כמו כן, 6 כריות אוויר ובקרת יציבות אלקטרונית גם הן ברשימה, ורוכשי הרכב צפויים ליהנות מ-3 שנים אחריות מלאה.

"האיכות והטכנולוגיה הדהימה אותנו, ולאחר שנתיים של משא ומתן חתמנו על הסכם עם החברה".

ה-MG550 תהיה בשלב הראשון היחידה שתשווק אצלנו, ורק לקראת סוף 2010 צפויים להגיע דגמים נוספים. מדובר בסופר מיני (מקבילה לפיג'ו 207) ומכונית קומפקטית (מקבילה ל-308) שתגיע גם בתצורת סדאן, שחשיפתן הרשמית צפוייה להיות בתערוכת שנגחאי הקרובה. כל דגמי הסדאן יגיעו ממפעלי הייצור בסין, ואילו דגמי ההאצ'בק יגיעו מבריטניה. ה-TF שהוצגה גם היא היום, כנראה ולא תגיע לישראל היות ובשלב זה, ייתכן והיא תיוצר בתצורת הגה ימני בלבד.

יחד עם חברת הליסינג הביתית 'פריים ליס', וחברות ליסינג נוספות, הגעת המותג הסיני תאפשר כניסה חזקה יותר של לובינסקי אל ציי הרכב, כך עולה מדבריו של מנור. אולם, הוא מוסיף כי המכוניות הסיניות תקרוצנה גם ללקוחות פרטיים אשר יופתעו לטובה מרמת האיכות, הגימור, האבזור והבטיחות. עוד מציין מנור כי כל מערך היבוא, השיווק והשירות, יופרד לגמרי מהמערך הקיים כך שבפועל, תהיה הפרדה מוחלטת בין המותגים האירופים הקיימים (פיג'ו וסיטרואן) מול אלה הסינים.

"הבחירה במותג SAIC הייתה לאחר שביקרתי ב-13 מפעלי ייצור שונים", אומר לוואלה! רכב מנור. לדבריו, היותה של החברה לאחת המתקדמות בסין, הביאה להאצת המגעים ולאחר שנתיים נחתם החוזה. בשלב זה, לא מתכוונת החברה לייבא מותגים סיניים נוספים, למרות הצעות נוספות שקיבלה וכמו כן, גם לא מדובר על יבוא כלי רכב חשמליים או היברידיים מבית SAIC.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully