וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורמולה 1: ברוכים הבאים למהפכה

ירון אדרי

18.3.2009 / 11:18

אלוף העולם בשנים הבאות יהיה הנהג שצבר את מרבית הנצחונות. זוהי רק אחת מההחלטות ה-FIA לעתיד הסבב היוקרתי בעולם

אחרי מסמך הכוונות שפירסם לפני שבועיים ה-FOTA, איגוד קבוצות הפורמולה 1, מגיעים השינויים עליהם החליטה ועדת המירוצים של ה-FIA אשר יובילו את הסבב לשנים הבאות. אחרי השינויים הרדיקליים לעונת 2009, בעיקר בתחום הטכני, ממשיך ה-FIA לשכתב את ספר החוקים למען השגת ספורט תחרותי יותר, חסכוני ונגיש.

אמש (שלישי), בישיבה שנערכה בפריס, אישרה הוועדה בראשותו של מקס מוזלי מספר שינויים, שחלקם ייכנסו לתוקף כבר השנה. בראש סדר העדיפויות עמדה שיטת הניקוד עליה אמרו רבים כי אינה מתגמלת כראוי את הנהג המנצח. בשנה שעברה הוכתר לואיס המילטון (מקלארן) כאלוף הפורמולה 1, וזאת למרות שניצח מירוץ אחד פחות מסגנו פליפה מאסה (פרארי). האליפות הוענקה בזכות יתרון של נקודה בודדת אחת.

החל מהעונה הקרובה, שתיפתח בעוד שבוע וחצי, יוכתר לאלוף הסבב הנהג שצבר את מספר הניצחונות הרב ביותר. בכך מתקבלת "שיטת המדליות" אותה הציע ברני אקלסטון לפני מספר חודשים, שתהפוך את הנצחון למטרה העיקרית. אולם שיטת הניקוד הנוכחית לא תיעלם, ופרט לקביעת האלוף, שאר הטבלה תחושב כנהוג כיום. כך, למשל, במידה שבתום העונה יהיו מספר נהגים עם מספר זהה של ניצחונות, הניקוד הוא שיקבע למי מהם יוענק התואר. לדעת

החלטה נוספת אותה קבעה הוועדה נוגעת לתקציבי הקבוצות. כאלטרנטיבה למגוון האיסורים הנהוגים כיום ואשר נועדו להביא לצמצום ההוצאות, החל מ-2010 תוכלנה קבוצות להתנדב ולחתום על תקציב המוגבל ל-30 מיליון ליש"ט אשר יכלול גם את שכר הנהגים. קבוצה שתעשה זאת, תזכה למגוון הקלות באותם תחומים האסורים לשינוי כיום. כך מנועי הקבוצות הללו לא יוגבלו, ותתאפשר הכנסה של אלמנטים אווירודינמיים נוספים. כל אלה יאפשרו לאותן קבוצות קטנות להציג מכונית עדיפה שתאפשר לצמצם את הפערים מול הקבוצות הגדולות. כמו כן, לדעת ה-FIA יהווה סעיף זה תמריץ לכניסתן של קבוצות חדשות.

שינויים נוספים נוגעים לנושא המדיה ושבירת הדיסטנס עם הקהל. הסבב יהפוך לנגיש יותר, אם על ידי חיוב הנהגים להגיע למגע עם הקהל (הענקת חתימות וכדומה) או על ידי מתן ראיונות תוך כדי מירוץ (במקרה בו נהג פרש, למשל, או על ידי בכירי הקבוצות). כפי שסיפרנו לכם לא אחת, מדיניות שכזו נהוגה בסבבים האמריקניים, שם היא זוכה להצלחה רבה.

לא כולם בעד

המתנגדות העיקריות להחלטות ה-FIA הן הקבוצות עצמן. בהודעה שפרסם יו"ר ה-FOTA, לוקה די מונטזמולו, נכתב כי "האיגוד רוצה להביע את אכזבתו מהחלטות ה-FIA, ומביע דאגה מכך שהן נעשו באופן חד צדדי".

כפי שפורסם ב"על הגריד" לפני שבועיים, ה-FOTA הציג מסמך כוונות לפיו הוא מקווה לקבוע את עתיד הפורמולה 1. במסמך הכוונות הוצעה שיטת ניקוד חדשה, המתגמלת את הנהג המנצח ביחס לשאר, וזו כאמור לא התקבלה על ידי ה-FIA. בנושא התקציב, ה-FOTA אמנם תומך בתהליך עקבי שיביא לקיצוץ ההוצאות, אך מתנגד בתוקף לקביעת סכום גלובלי שיעניק הטבות. לטענת היו"ר, ההחלטות של ה-FIA מנוגדות למהות הפורמולה 1, ועלולות ליצור בלבול אחד גדול הן אצל הקבוצות והן אצל הצופים.

בשבוע וחצי הבאים סביר כי כל אחד מהצדדים, כולל בעלי הקבוצות, יביעו את דעתם בעניין. אנו צופים כי שינויים נוספים ייכנסו לתוקף, אולי כבר העונה, כשמעל לכל מדברת הפוליטיקה. מצד אחד, ירצה ה-FIA להמשיך את הדומיננטיות שלו במתן ההחלטות כשמנגד ישמיע ה-FOTA את דעת הקבוצות אשר רוצות לקבוע יותר. באמצע יהיה כמובן ברני אקלסטון, שייאלץ להתמודד עם שני הגופים אשר מצמצמים את כוחו.

  • עוד באותו נושא:
  • פורמולה 1

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully