וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדעי הפנמרה

19.3.2009 / 10:55

אחרי שהתוודענו לחזותה המיוחדת והתפעמנו מתא הנוסעים, פורשה מגלה לנו אילו חידושים מסתתרים מתחת למעטפת המהפכנית

בשנה האחרונה, כשכולם היו עסוקים במשבר הכלכלי, פורשה, אסטון מרטין ולמבורגיני הכינו את הקרקע לבואן של מכוניות ה'על' המשפחתיות. את האצטוק של למבורגיני הכרנו בתערוכת פריז והתפלאנו מהתמהיל החריג ותא הנוסעים חסר הברק. הבריטים מצידם עדיין שומרים על הראפיד קרוב לחזה, ופרט לכמה רשמים חלקיים ותמונות קונספטואליות, לא הצלחנו לקבל תמונה מלאה.

אולם פורשה, מקדימה את השתיים האחרות ולא מתעכבת על דבר. על מפרטיה הכללים סיפרנו לכם כאן לא מכבר וכן אפשרנו הצצה לתא הנוסעים העשיר והיקר שבתחומיה. כעת, פורשה מכריזה כי לקראת שיווקה הרשמי שיחל בתום תערוכת שנחאי הקרובה, לא פחות מחמש בכורות טכנולוגיות יבקעו מקרביה ויגיעו לכביש הציבורי.

מתחת לשולחן

חלק מהחידושים המצויים בפנמרה, יגיעו (בשלב לא מרוחק) לכל משפחת ה 911, כולל גרסת הטורבו למשפחת הקאיין. שיחות בלתי רשמיות מדברות על אופציה היברידית לא שגרתית, ומנועי דיזל כחלק מהיתכנות המהנדסים. סבירות גבוהה מיוחסת למהלכיה, משום שכל הליין בשטוטגארט עבר בחודשים שחלפו עדכונים משמעותיים בכל האמצעים העומדים לרשותם.

אך הפנמרה, איננה סתם מכונית מזן אחר. לא רק ארבע הדלתות והמבנה מצהירים על כך בריש גלי, הטכניקה המוטמעת צריכה לספק לצמד המתחרות שעות ארוכות בסיעור מוחות כדי להפיג את הדומיננטיות המתהווה על ידיה. בפעם הראשונה ביצרן, פורשה תשלב קומץ מערכות מודרניות שטרם נכללו עד כה, כשכל אחת מייעלת את השנייה בצורה מיטבית.

יחד עם מנוע ה V8 בחזית ותיבת ה PDK כפולת המצמדים, פורשה תצמיד לראשונה בעולם, מנגנון 'עצור וסע' המשודך לתמסורת אוטומטית. מערכת ההזרקה הישירה תהיה חסכונית אך דינמית, תשחרר מקסימום ביצועים בשיעור פליטת מזהמים נמוך ככל שניתן, ותשמור על צמיגיה (בעלי מקדם חיכוך נמוך) תוך שחרור המומנט בהרמוניה לכל ארבעת הגלגלים. נתוני היצרן הרשמיים, מספרים על 405 כ"ס, צריכת דלק ממוצעת 9 ק"מ לליטר וכן הוספה של הילוך "חכם" בתיבת ההילוכים המסייע לאזן בצריכת הבנזין או הסולר.

מעבר למרקם הסדאן, המהפכנות נוגעת גם בחומרי הייצור. במרכב הפנמרה, פורשה החדירה למעטפת חומרים קלים במיוחד כאלומיניום קל וגמיש, פלסטיקים קשיחים, וסוגי מתכות מתקדמות האוחזים בדלתות. משקלן הקל ורמת האטימות של אלו, הושגו כתוצאה משזירת מגנזיום בלחץ גבוה בדפנות המסגרות וזגוגיות מחוסמות.

עם 1,800 ק"ג בעוכריה, פורשה אבחנה כי הפנמרה חייבת לשלב בין נוחות לביצועים ללא פשרות. על פי מרשם ה DNA של החברה, עמלו הצוותים לפזר את הערפל בין השניים ולסחוט מהפנמרה הרבה מכל דבר ולפי הלך רוחו של הנהג. כדי לעשות זאת, מערכת המתלים של הפנמרה מכילה אפשרות לבחירה בין מצב ספורטיבי לשיוט נינוח בלחיצת כפתור.

פיקוח עליון מתא הנהג באמצעות בקרת המשיכה האקטיבית ובורר סלקטיבי בין מצבי הספורט מקנה לנהג תחושה שהכול נמצא במגע ידו, וכל מתג חושף בדיוק מרבי את כל המתרחש תחת הגלגלים. מערכות כגון אלו נפוצות ביצרניות כ ב.מ.וו, אודי או מרצדס. אך עם זאת, פורשה טוענת שהנהג יבדיל באופן מובהק בפערים ביניהן.

עוד על מדף החידושים, פורשה השתילה על תא המטען כנף אחורית אלקטרונית מתכווננת. אלא שבפנמרה היא כוללת ארבעה מצבים שונים בהתאם לכוחות המשיכה הפועלים על המכונית. כמו כן, לעזרת היכולת האירודינאמית הותקן מדרון שטוח הסוגר על מערכות המכונית מלמטה, ומסיט את עוצמת הרוח למקומות הייעודים ושומר על איזונה הדינמי. ביכולתו גם לצמצם את שאון הסביבה החיצונית, ולהפחית בשיעור זעום בצריכת הדלק.

מה יניב המשולש בין פורשה, אסטון מרטין ולמבורגיני? קשה לצפות בשלב הנוכחי. אולם החששות צריכות להרעיד את ברכי השתיים האחרונות בלבד. פורשה לא הותירה מקום לחידושים רבים לאחר שהקהל אימץ בחיבה את הפרופיל החדש, ולבטח יפעל כך מול הטכנולוגיה החדשה.

  • עוד באותו נושא:
  • פורשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully