וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלמה שמלצר: גם לי יש זיכיון ליבוא המכונית הסינית SAIC לישראל

דניאל שמיל

19.3.2009 / 16:49

שלמה שמלצר לא מוותר: קבוצת שלמה שבבעלותו טוענת שבידיה זיכיון הפצה למכוניות התאגיד הסיני SAIC בישראל, במקביל לזיכיון של חברת דוד לובינסקי.

לובינסקי, יבואנית פיז'ו וסיטרואן, ערכה שלשום אירוע גדול שבו הציגה את המכוניות הסיניות שתייבא באופן בלעדי לישראל, לטענתה. בקהל נכחו כל מנכ"לי חברות הליסינג, למעט מנכ"ל שלמה סיקסט - וכעת מתברר מדוע.

לידי TheMarker הגיע מכתב של משרד עורכי הדין המייצג את קבוצת שלמה בהונג קונג ואת השלוחה של החברה בסין, SHIR China. במכתב ששלחה להנהלת SAIC טוענת החברה כי גם לה הסכם למכירת מותגי SAIC בישראל ומבקשת מ-SAIC להכחיש את הבלעדיות של לובינסקי ביבוא מוצריה. לפי המכתב, לובינסקי מציגה לכאורה מצג שווא כשהיא טוענת שלה זיכיון בלעדי ליבוא מוצרי SAIC. עם זאת, לידי TheMarker הגיע גם מכתב של SAIC אל משרד התחבורה בישראל, המאמת כי לובינסקי היא היבואנית הבלעדית של המכוניות הפרטיות של החברה בישראל.

קבוצת שלמה היתה בין החברות שניהלו משא ומתן מתקדם עם SAIC והפסידו בהתמודדות, לצד טלקאר (יבואנית דייהטסו) וכלמוביל. כעת נראה שקבוצת שלמה לא מוכנה לוותר על הזיכיון ליבוא המכוניות הסיניות.

בשלב זה התקיימה חליפת מכתבים בין עורכי הדין של קבוצת שלמה לאלה של SAIC בסין, ולא נעשתה פנייה לדוד לובינסקי בישראל. נראה שבשלמה מקווים ש-SAIC תנסה לפשר בין הצדדים, ולא מן הנמנע כי שתי החברות ישתפו פעולה ביבוא המכוניות הסיניות. הקבוצה, שייבאה את המותג סקודה לישראל ומעוניינת לחזור להיות יבואנית, ניהלה מגעים עם כמה יצרנים סיניים ומשא ומתן עם חברת קיה.

במסיבת העיתונאים שערכה שלשום הצהירה לובינסקי כי שוק הליסינג יהיה אחד היעדים העיקריים שלה. אולם אם לא תיפתר המחלוקת עם קבוצת שלמה, שהיא חברת הליסינג הגדולה בישראל - ייתכן שקבוצת שלמה תחליט שלא לקנות את המכוניות הסיניות מלובינסקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully