וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורמולה 1: ה-FIA מתקפלים

ירון אדרי

22.3.2009 / 10:36

אחרי שהחליטה על שינוי שיטת הניקוד, חוזרת בה ועדת המירוצים של ה-FIA. את הסיבה הם מטילים אל ברני אקלסטון והקבוצות

כשהיא נשמעת יציבה ונחושה בדעתה, פרסמה בשבוע שעבר ועדת המירוצים של ה-FIA את סדרת השינויים בסבב הפורמולה 1 עליהם החליטה. העיקרי שביניהם היה שינוי השיטה לפיה תוענק אליפות הנהגים – התואר ייקבע על פי מספר הניצחונות, ולא הנקודות. זמן לא רב לאחר מכן החלו להגיע הטרוניות מנהגים מכהנים, מנהגים בדימוס וכמובן מצד הקבוצות שטענו כי לא ניתן להחליט על שינוי שכזה בהתראה כל כך קצרה לפני פתיחת העונה בסוף השבוע הקרוב.

אלא שה-FIA, למרות עקשנותו האגרסיבית של הנשיא מקס מוזלי, החליט להתקפל. השיטה החדשה, כך פורסם בהודעה לעיתונות, לא תיכנס לתוקפה העונה אלא תידחה ל-2010. נציין כי לפני שבועיים הציע איגוד הקבוצות (FOTA) שיטת ניקוד חדשה המתגמלת את המנצח בכל מירוץ יותר מזו הקיימת, שיטה אותה שלל לחלוטין ה-FIA.

בראיון שנתן ל'דיילי טלגרף', נראה כי מוזלי מנסה להתנער מהמתלוננים בדרך מתחכמת. את האשמה הוא מטיל, כך עושה רושם, על בעל הבית של הסבב, ברני אקלסטון, והקבוצות. "ברני אמר לי שהוא דיבר עם הקבוצות והן שמחו על כך. ה-FIA היה תחת הרושם שכולם מסכימים לשינוי". ועכשיו, כשיש על מי להפיל את האשם וכשהקבוצות לא מרוצות, השיטה עליה הוחלט תידחה לעונה הבאה.

פרשנות אישית

זה מספר שנים שסבב הפורמולה 1 לא ממריא, ופרט למירוצים בודדים רבים מוצאים את עצמם בוהים במסך ללא עניין. קברניטי הסבב, ואקלסטון בראשם, מנסים להחיות מחדש את המירוצים בשיטות שונות ומשונות, אך כלום למעשה לא החזיר את העניין האמיתי – אקשן על האספלט.

עונת 2009 עומדת בסימן שאלה אחד גדול. לאחר ששינויים קלים פה ושם הוכנסו בעונות האחרונות, השנה אנו נחזה במהפכה של ממש. זה מתחיל במכוניות עצמן, ששונו מאוד, וממשיך בתקנות נוספות הנובעות מהמשבר הכלכלי. השינויים כל כך גדולים, עד כדי כך שכל מאזן הכוחות השתנה לבלי היכר. השנה, כך מקווה אקלסטון, יחזור העניין למירוצים.

אולם מעבר לכל זה ישנה הפוליטיקה, עם שלושה גופים שרוצים להיות חלק מההשפעה – ה-FIA, ברני אקלסטון, ואיגוד הקבוצות שהוקם לפני פחות משנה. מלחמת האגו והכוח חזקה כל כך, עד כי נשכחה המטרה העיקרית – דעתו של הקהל. בעוד ה-FOTA ערך משאל בעניין הניקוד, ה-FIA הסתמך על דעת עצמו בלבד.

נכון לרגע זה, נראה כי האגו בין הגופים יניב עניין רב העונה, אולי אפילו יותר מהקרב על המסלול. זה לא שאנחנו רוצים לסכסך, אבל דעתנו כרגע הולכת עם איגוד הקבוצות לפחות בהצעתם לשינוי שיטת הניקוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully