וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן: פולריס RZR, מלך הזמן הפנוי

רכב ה'פאן' שטח החדש של פולאריס מגדיר מחדש את המונח "עונג שבת". הוא נוסע על הכביש ומטריף בשטח. יצאנו למבחן

כידוע לכולכם, רכבי השטח המטריפים של היום, כלומר הטרקטורונים ורכבי ה'זה לצד זה', עברו כברת דרך ארוכה מאוד מאז שהחלו את חייהם ככלי עבודה של חקלאים. מכאלה ששימשו להנחת צינורות השקיה ופתיחת מכלאות של בקר, הם נעשו חזקים, קלים, מהירים ובעיקר מטריפים וכעת הם פונים לרוכבים חמי מזג ולכאלה שרוצים לטייל ולהריח פרחים באחו.

אבל השבוע, פגשנו את הכלי הכי משוגע אולי שיש היום בשטח. קוראים לו רייזר (RZR) והוא מגיע אלינו מפולריס. רק מלהתבונן בו, אפשר להבין שצינורות השקיה זה-מה-זה לא הקטע שלו, שבקר הוא אוכל לארוחת בוקר ופרחים תריחו רק אם הצלחתם לעוף מהכיסא שלו בסיבוב חד. אז יצאנו איתו לשטח, ליום שלא ישכח זמן רב.

דייט שני

את ה-RZR החדש פגשנו כבר בעבר בהשקתו הישראלית וכעת, אנו רואים אותו שוב במרכז השירות של פולריס ברשפון. כבר כשירד מהמשאית, הבנו שיש לנו כאן עסק עם מכשיר שונה מהרגיל. זה לא עוד "מיול" שבו יושבים הנוסעים זה לצד זה, אלא מעין טרקטורון מגודל לשניים, או האמר מכווץ שאורכו 269 ס"מ, רוחבו 154 ס"מ וגובהו 179 ס"מ.

המשך עיון בשלל הצעצועים שמסביב מגלה בולמי גז מתכווננים מסוג פוקס פודיום (לא ראינו צורך ממשי לשחק בכיוון המקורי) ומתלים נפרדים שמאפשרים מהלך של לא פחות מ-30 ס"מ ומושיבים את הגחון במרחק מכובד מאוד של 32 ס"מ מהקרקע. כשמעלים את המבט, מגלים תא נוסעים קרבי מאוד עם מושבי ספורט (עוד קצת תמיכה צידית לא הייתה מזיקה) שחובקים את היושבים באמצעות זוג רתמות עם 4 נקודות עיגון, הגה עגלגל ממול הנהג וכידון אחיזה ליושב לידו. יאמי...

תחזיקו חזק

בלי להתמהמה יתר על המידה, אנו מקבלים הדרכה קצרה ("הכלי הזה עובר הכל ויחזיר אתכם עם חיוך") ויוצאים לשטח. בעצם, קודם לכביש משום שה-RZR הזה מוגדר ברשיונו כטרקטור (מתאים לבני 16 עם רשיון מתאים או למבוגרים יותר עם רשיון רכב), מותר לו לנוע בדרכים לא מהירות והוא אכן עושה זאת בקלות. אולם, למרות שהוא מצוייד בדיפרנציאל אחורי, משום שייעודו הראשי הוא לנסוע על עפר, יש לנהוג בו במשנה זהירות על אספלט.

קטע הכביש נגמר מהר לשמחתנו, ואנו מקבלים אור ירוק להתחיל להשתגע. ה-RZR שלנו חמוש במנוע שני צילינדרים בנפח 800 סמ"ק מוזרק, ויחד עם תיבת וואירטור הוא דוחף בקלילות מרשימה את 454 הקילוגרמים שלו פלוס שני אנשים ומעט ציוד (כי ליותר מזה פשוט אין מקום). לוקח קצת זמן להתרגל אליו, להגה המעורפל ולרכות המתלים בפניות חדות, אבל כשזה קורה, הרייזר גורם לנו לא לרצות לעצור אפילו לצילומים. המנוע שממוקם נמוך מאחורי גב היושבים (לטובת מרכז הכובד) מורגש תמיד וכך גם הדחף שלו בכל רמיסה של הדוושה הימנית.

מרחף על גז

המתלים הרכים שלו סופגים בזלזול מהמורות, אך עדיין מאפשרים לגוף לחלוף מעל למכשולים מבלי לשפשף את גחונו. רכב המבחן הגיע גם עם ערכת מיגון מלא מבית 'אספיר' (בתוספת תשלום), מה שרק מוסיף לתחושת השקט הנפשי. את הכוח מעביר הרייזר לגלגלים בשלושה מצבים: הנעה אחורית עם דיפרנציאל משוחרר (לנסיעות כביש או שבילים רגועים), הנעה אחורית עם דיפרנציאל נעול, ומצב 4X4 עם דיפרנציאל קדמי ואחורי נעולים. המעבר בין המצבים נעשה על ידי לחיצת מתג בלבד כשהחידוש העיקרי הוא שניתן לעשות זאת גם בזמן נסיעה. בנוסף לכך, תיבת ההילוכים מציעה גם הילוכי HIGH ו-LOW לכל שימוש שתרצו.

בתחילה, החלטנו לחוות את מצב ההנעה הבסיסי, הווה אומר הנעה אחורית ללא נעילה. וכבר במצב הזה הרייזר הפתיע מאוד. למרות החופש בדיפרנציאל, תלוליות חול נבלעו בקלילות ומגוון שבילים ופיתולים נגמאו תחתיו ללא דרמות. רק עצירה באמצע מעלה חולי, גרמה להתחפרות ודרשה מעבר למצב הנעה מתאים יותר. אולם לחובתו נציין כי במצב זה, ההיגוי המעורפל יחד עם חוסר הרצון לפנות הופכים מוחשיים יותר והרייזר בהפגנתיות יאמר לך כי הוא רוצה להמשיך ישר ולא לנסות את השביל שפתאום צץ מימין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

לכל כלל יש יוצא מן הכלל

אך לכל כלל יש יוצא מין הכלל, וכל עקשנות ניתן לשבור. בעת נעילת הדיפרנציאל האחורי, הרייזר הופך מחיה ידידותית למדי לכלי אטרף חסר פשרות. לא נגזים ונאמר שכשהציר האחורי נעול, הרייזר מתנהג כמו טרקטורון ספורט שובב. הזנב נעשה שמח בפניות חדות ומשכנע את הפרונט להיכנס אליהן, חדות ההגה משתפרת, וזה מחייב אותך לשמור על עירנות. ואם תרמסו את הדוושה הימנית בתוספת היגוי, תקבלו 'דונאט' או 'דריפט' מאובק ופוטוגני מאוד.

גם לקפוץ הוא יודע הרייזר. בניגוד לכלים דומים אחרים, כאשר אלה קיבלו קצת אוויר, התחושה הייתה כאילו הם עומדים להתפרק, אבל ה-RZR עושה גם את זה ובהנאה רבה. והמתלים? הם ידאגו שהמגע החוזר עם הקרקע לא ילווה בקולו ריסוק מכיוון המכלולים או חוליות הגב.

תן לו ב-4X4

עם אופציה להנעה כפולה ונעולה ותוספת של הילוך כוח, הייתכן שהרייזר יספק את הסחורה גם במקום בו נגמר השביל ומתחילה העבירות? במצב ההנעה הכפולה, קשה למצוא מכשול שיגרום לו להזיע. השילוב של מנוע חזק, מתלים בעלי מהלך ארוך, צמיגים בשרניים, משקל נמוך ונעילות בשני הצירים מתגלה כאכזרי למדי. דיונות נטחנות עד דק וסלעים נרמסים, רק תפנו את הכיוון ותנו גז.

אלא שאנו צריכים לסייג מעט את סעיף זה, היות ושטח המרעה בו בוצע המבחן לא כלל עבירות מהסוג המאוד קשה. אך הסייג בא רק לטובתו כי אם כאן הוא צחק לנו בפנים בכל פעם שעימתנו אותו עם מעלה משופע במעלות, לא נראה שהוא יתלונן כשנקח אותו למקומות אחרים.

98 אלף שקל, לפני תוספות

המבחן בשטח חשף מי הוא הרייזר. הכלי החקלאי הזה איבד את השפיות, על הצד החיובי ביותר ולא היינו מתנגדים כלל שאחד כזה יעמוד בחניה שלנו. גם באולמות התצוגה הוא מראה צדדים חיוביים ליבואנית, ולמרות תג מחיר גבוה של 98 אלף שקלים ומצב כלכלי קשה, כ-100 יחידות ממנו כבר נמכרו. כל אלה, יחד עם הזיכרונות הנעימים מיום המבחן, רק מאשרים כי לבריחה מהמציאות כנראה אין מחיר.

אבל לתוספות יש ולרייזר הזה המון. קחו דוגמה: פגוש קדמי יעלה 2,263 שקל, מיגון משולשים קדמי 1,962 שקל, מיגון משולשים אחורי 1,731 שקל, כננת 3,500 ליברות כולל התקן 3,439 שקל, חלון ספורטיבי 1,359 שקל, רשת הגנה אחורית 554 שקל ומגיני צד 2,772 שקל. לא זול, אבל בהחלט כיף.

  • עוד באותו נושא:
  • פולאריס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully