וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טאטא נאנו מגיעה לשווקים

ירון אדרי

22.3.2009 / 15:53

טאטא תשיק מחר בהודו את הנאנו, מכונית המיני הזולה בעולם. ללא אבזור בטיחות ופינוק, מחירה יחל ב-2,000 דולרים

שישה חודשים אחרי התאריך המקורי, תשיק מחר טאטא באופן רשמי את המכונית הזולה בעולם – הנאנו. האירוע יערך במומבאי, וכמו הסרט, גם כאן רצופה ההשקה חידות רבות ומסובכות בדרך למליוני רופי, כשממש לא בטוח אם בהנהלת החברה ידעו לענות על כולן.

מאז נחשפה הנאנו לראשונה בשנה שעברה, היא גררה אחריה בעיקר ידיעות שליליות. אחת מהן קשורה למפעל הייצור שלה, אשר אמור היה לעמוד על אדמה חקלאית. אנשי הכפר שמתחומו אמורות היו המכוניות להגיע לשוק, יצאו להפגנות קשות כנגד התאגיד הענק עד שלבסוף הועתקו התוכניות למקום אחר ואילצו את טאטא להוציא יותר כספים מהמתוכנן. הביקורות האחרות בדמות רכב לא בטיחותי שמגיע ללא הגה כוח, ABS או כריות אוויר הגיעו בעיקר מהמערב. להודים זה פחות חשוב, היות וגם בלעדיהם מדובר על שדרוג תהומי לכלי הרכב השכיחים במדינה המונה מעל למיליארד איש.

מחירה של הנאנו צפוי לעמוד על 100 אלף רופי, שהם כאלפיים דולר, כשכל אביזר נוסף החל מרדיו ועד למיזוג אוויר יגרור תשלום נוסף. בתמורה לכך, מתקבל רכב פשוט ביותר עם מנוע בנפח 600 סמ"ק לו 33 כ"ס הצורך ליטר בנזין לכל 20 ק"מ. גרסה מאובזרת יותר הוצגה בתחילת החודש בתערוכת ז'נבה, וזו מיועדת להגיע לשוק האירופי בעוד כשנתיים.

בשלב ראשון, עוד בטרם הסתיימה בניית המפעל החדש, תגיע הנאנו ממפעלים אחרים של היצרנית בהודו ובכמות מצומצמת. ואולי טוב שכך. עם הפסד של 54 מיליון דולר ברבעון האחרון של 2008, והקושי להרים את יגואר ולנד רובר שברשותה, עדיף לטאטא להתחיל עם כמות קטנה בכדי לראות מה חושב השוק המקומי לגבי המכונית שלה. בכל זאת, גודלה כדוגמית.

  • עוד באותו נושא:
  • טאטא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully