וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות נכשלה בטסט

עמית בן-ארויה

24.3.2009 / 8:58

מבוכה לפרקליטות: ה"מאכער" חזר בו מעדותו במשטרה - וחמישה בוחני רכב זוכו מקבלת שוחד

פרקליטות מחוז תל אביב נאלצה לחזור בה מכתב האישום נגד חמישה בוחני רכב שהואשמו בקבלת שוחד, ובכך לגרום לזיכויים המיידי. לפני כשנה הואשמו שמונה בוחנים בעבירות של קבלת שוחד, כשלושה מהם נאשמו גם בסיכון חיי אדם במזיד. לפי כתב האישום, עובד עיריית תל אביב נתן שוחד לבוחנים ביפו כדי שיעבירו מכוניות מבחני רישוי עבור 250 שקל לכל מכונית, כשכל בוחן קיבל ממנו 50 שקל.

אחד מעדי התביעה היה "מאכער" שהסביר לבית המשפט המחוזי בתל אביב כי חש במשטרה שככל שיפליל יותר בוחנים יקבל מהמשטרה יותר טובות הנאה; סברה שבסופו של דבר התבדתה. לדבריו, חוקר משטרתי הפחיד אותו תוך הדגשה שכולם מפלילים אותו. הבעיה של הפרקליטות היתה שהתיק נגד החמישה שזוכו - מחמוד בכרי, שמעון פרץ, עבד אל-רחים מתאני, עדי אייזנפרסר ורובין חיימוב - היה מבוסס בעיקר על עדותו שהתפוגגה בבית המשפט. משפטם של שלושה נאשמים - יוסי פלוריס, אחמד עומר וניסים שקורי - נמשך.

עם הסניגורים בתיק נמנים עורכי הדין איל בסרגליק ממשרד משה ישראל, יובל נחמני, נמרוד ליפסקר וארז נוריאלי.

ממשרד המשפטים נמסר כי "מדובר בעד שחזר בו מעדותו במשטרה נגד חמישה נאשמים מתוך שמונה (שהכחישו את ביצוע העבירות). טענת העד כאילו הופעל עליו לחץ או שהובטחה לו עסקת טיעון נבדקה בחקירתו הנגדית ומול תיעוד מוקלט של חקירותיו, ולא נמצא להן כל בסיס. עקב שינוי גרסתו של העד בבית המשפט נערכה הערכה מחודשת של הראיות בתיק ובהיותה עדות יחידה כנגד חמשת הנאשמים סברה הפרקליטות כי נכון וראוי שלא להמשיך בהליך הפלילי כנגד החמישה. לשלושת הנאשמים האחרים יוחסו גם עבירות אחרות על בסיס ראיות רבות ומגוונות. שניים מהם כבר הודו, ועניינו של אחד עדיין מתברר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully