וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנחישות של יונדאי משתלמת לכדור

ירון אדרי

25.3.2009 / 14:26

יונדאי חושפת מכונית היברידית חדשה שכולה על טהרת איכות הסביבה. האם ה-'Blue Will' תתחרה בפריוס החדשה?

רק סיפרנו לכם על קיה פורטה ההיברידית, והנה אמא יונדאי חושפת את משנתה הנקייה עם מכונית קונספט חדשה שתוצג לראשונה בתערוכת סיאול בשבוע הבא. ה-'Blue Will', נחישות כחולה בתרגום פשוט, היא מכונית 'שקע תקע' היברידית המקבלת כוחה ממנוע בנזין 1.6 ל' הזרקה ישירה, ויחידה חשמלית שלבדה מפיקה 134 כ"ס. בין שאר האמצעים, טעינת המצברים נעשית דרך השקע בקיר וגם על ידי התאים הסולאריים המובנים בגג הפנורמי.

על עוד נתונים כמו הספק מנוע הבעירה, טווח הנסיעה בין טעינות, צריכת דלק וכדומה לא מספרים ביונדאי, ורק מגלים שהכוח החשמלי יגיע מסוללות 'ליתיום יון פולימר' מתקדמות. יונדאי תהיה החלוצה בין יצרניות הרכב להשתמש בהן באופן סדרתי עם השקת האלנטרה הקוריאנית בחודש יולי.

אך לא רק ביחידת הכוח מסתיימת דאגתה של יונדאי לסביבה. מיחזור הוא ענין חשוב, ובקבוקים שקודם הכילו משקה תוסס הפכו להיות פנסי התאורה הראשיים. פלסטיק ביולוגי, המיוצר משמנים צמחיים ולא מנפט, ירכיב חלק מתא הנוסעים ואף יכסה את יחידת הכוח. זו אגב אם לא הזכרנו, עשוייה כולה אלומיניום הניתן גם הוא למיחזור.

לאחרונה, ממקדת יונדאי את מרב מאמציה אל עבר טכנולוגיות ירוקות, ונראה כי ה'בלו וויל' אינה מגיעה כך סתם. אם תשימו לב טוב טוב, תראו שקווי העיצוב הבסיסיים שלה מאוד מזכירים היברידית אחרת כך שלא נתפלא אם היא אכן תוכרז כמועמדת לייצור. אגב, Will משמעו גם צוואה, שגם זה סוג של רמז למה שעלול לקרות לנו עם לא נתחיל לשמור על הכדור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully