וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל והאיחוד האירופי יקדמו את המכונית החשמלית

אורה קורן

26.3.2009 / 9:55

היבטי המו"פ של היוזמה כוללים פתרונות לבעיות שמעכבות הבאת המכונית החשמלית לשטח. היקף התכנית כ-5 מיליארד אירו

חברות העוסקות במחקר ופיתוח (מו"פ) ומוסדות מחקר ואקדמיה בישראל הוזמנו להשתתף בתוכנית המו"פ של האיחוד האירופי לפיתוח המכונית החשמלית. היקף התוכנית כ-5 מיליארד אירו והוא מבוסס על השקעה של חצי מיליארד אירו מהאיחוד האירופי בשנים 2010-2013, השקעה דומה מצד החברות שישתתפו בה והלוואה בסך 4 מיליארד יורו מבנק ההשקעות האירופי (EIB).


המימון יינתן לתאגידי מחקר אירופים וישראלים משולבים שיוכלו להתאגד מקיץ 2009 במנגנון של הזמנה להשתתף ("קול קורא") הנהוג בתכניות המו"פ של האיחוד האירופי. היבטי המו"פ של היוזמה כוללים מציאת פתרונות לבעיות שמעכבות את הבאת המכונית החשמלית לשטח, בדגש על צווארי בקבוק דוגמת המצבר הכבד וטווח הנסיעה שהוא מסוגל לייצר.

האיחוד האירופי החליט בנוסף לקדם שני תחומים נוספים בהשקעה כוללת של 1.1 מיליארד יורו מתקציבי המו"פ של תוכנית המו"פ השביעית האירופית. אלה כוללים בנייה ירוקה ומפעלים עתידיים, שזוהו כמנועי צמיחה לצד המכונית החשמלית. הגישה למיזמים מבטאת מדיניות של חשיבה חדשה.

תוכנית המסגרת למחקר ופיתוח של האיחוד האירופי נוסדה פועלת משנת 1984 ומתפרסת על שבע שנים. בתום כל תוכנית מתחילה תוכנית חדשה בנושאים שמוגדרים על ידי האיחוד האירופי. תקציב התוכנית הנוכחית שתסתיים ב-2013 עומד על כ-50 מיליארד יורו.

ישראל הינה המדינה היחידה מחוץ לאירופה המשתתפת בתוכנית המו"פ של האיחוד האירופי. התוכנית מעניקה מימון למו"פ המתנהל בקונסורציום עם שותפים אירופאיים מהתעשייה, האקדמיה, מכוני מחקר וארגונים ציבוריים ופרטיים. תיאום השתתפות גופים הישראלים בתוכנית נעשה על ידי ISERD, מינהלת הקשורה למשרד התמ"ת בראשות מרסל שטאון.

שי אגסי מקדם בשנתיים האחרונות את רעיון המכונית החשמלית. חברת בטר פלייס שבבעלות החברה לישראל ובבעלותו מתכננת להקים את מערכי ההטענה לרכב החשמלי בישראל ובמדינות נוספות בעולם, ואף חתמה על כמה הסכמים בתחום.

בשלב זה, המודל של בטר פלייס נתקל בבעיות של מצבר כבד במיוחד, מרחק נסיעה שמתאים בעיקר לרכב עירוני ושאלות טכניות ובטיחותיות של החלפת מצבר, או הטענתו שנמשכת כמה שעות.

  • עוד באותו נושא:
  • שי אגסי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully