וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסינים רוצים את וולוו

26.3.2009 / 10:56

פורד מדווחת כי לאחרונה חלה התעניינות גוברת מצד יצרניות סיניות במותג השוודי. הסכום הנדרש עבור המכירה נאמד ב- 1.5 מילארד דולרים.

בחודשים האחרונים פורד מנהלת משא ומתן מול חברות סיניות בנוגע למכירתה של וולוו. כך דווח באתר 'USA TODAY'. היצרנית משוודיה היא השנייה לצד אחותה מבית - סאאב, שגורלה שרוי בעלטה בשל בעיות כלכליות וצניחה חדה ברווחים. אך בעוד האחרונה נעה לעצמאות, הראשונה עדיין תלויה במשקיעים חיצוניים.

בשלב זה, נראה כי המועמדת המובילה לסגור את פערי המשא ומתן היא יצרנית הרכב 'ג'ילי'. זו נמצאת בתהליכים פרוגרסיבים יותר מבין מתחרותיה הסיניות, ועל פי הנראה, אף לא חברה אחת מערבית הביעה עניין בוולוו, כך שהמאבק עלול להיות מוכרע ללא התערבות מאירופה. 'ג'ילי' היא רק אחת מקומץ חברות סיניות השואפת להרחיב את פיתוחיה מעבר לגבולות הלאום. היא השנייה בגודלה בסין, וברשותה מכוניות משפחתיות וכן הציגה קונספטים למכוניות ספורט מידי פעם ופעם.

פורד מתייחסת בכובד ראש למכירת המותג הואיל והמורשת של קבוצת וולוו חשובה לתעשייה המוטורית לאין שיעור. כפי שעשתה בעבר עם יגואר ולנד רובר שנמכרו לטאטא בתהליך מורכב וסבוך, בכוונתם לשחרר את הלפיתה התאגידית רק ליצרן המכיל את הביסוס להצעידה למקום נטול דאגות כלכליות. במידה ואכן תתממש העסקה, פורד תדרוש בעבור החברה כ-1.5 מיליארד דולרים. סכום נמוך בהרבה מהתחזיות המוקדמות שצפו היקף של 4 או 5 מילארד דולרים.

  • עוד באותו נושא:
  • וולוו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully