וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טSלה פותחת פער

29.3.2009 / 10:33

המירוץ להובלת המשפחה במכונית חשמלית נמצא בעיצומו. טסלה מפגינה נוכחות עיצובית ושימושיות, עם דגם הסדאן הסלוני - טסלה S

מזה שנה, המילה 'סדאן' ריחפה מעל חומות חברת 'טסלה מוטורס' האמריקנית. היוזמה לשווק מכונית סלון חשמלית קיבלה דחיפה דרמטית מאחר ושברולט, הונדה, טויוטה, ואופל – הסובסידרית של GM, כולן שלפו את הקלפים הפוליטיים מהשרוול, והשיקו מכוניות משפחתיות היברדיות ונקיות. עד לא מזמן, טסלה הסתפקה רק במכונית רודסטר חשמלית ודינמית. היא התבדלה מהעדר בכך שהייצור ייועד להמון, המגמה התמקדה בשימור הסביבה, אבל מעל הכול – עשתה זאת עם חיוך על הפנים.

בדיוק שנתיים חלפו מאז טסלה הציגה את הרודסטר המהפכני. ביצועיו היוו קדימון משמעותי בקבוצה מאוד מצומצמת שנמצאת בחיתוליה. יחידת ההנעה התבססה על טהרת החשמל, כשטווח הנסיעה בין טעינות (3.5 שעות) עומד על 350 ק"מ. אולם את מוקד העניין, ריכזה טסלה סביב הביצועים: ההנעה נשלחה לאחור, והסוסים כ-250 במספר, האיצו בה להגיע למהירות מקסימלית של 200 קמ"ש ונגיעה ב-100 בפחות מ-4 שניות בשקט מופתי.

כעת, טסלה מקווה להגדיל את פלח היעד, וחשוב מכך את טווח הנסיעה. בהשקה מיוחדת שנערכה במפקדת החברה בקליפורניה, חשפה טסלה את מכונית הסדאן הראשונה שלה – טסלה S. הציפיות שעוררה המכונית בקרב השווקים הייתה כמובן עצומה. הקהל האמריקני נמנה עם פלח הרוכשים העיקרי, אך טסלה התחשבה גם ברצונות האירופיים ועיצבה מכונית סלון GT בגודל מלא הקרובה במימדיה ליגואר XF, או ב.מ.וו סדרה 5.

שלוש גרסאות וטווח נסיעה ארוך

טסלה תציע את הסדאן בשלוש גרסאות שונות. למעשה, יהיה נכון יותר לפרש זאת כשלוש דרכים שניתן לקבל מהם את מקור ההזנה המגיע מסוללות. גרסת הבסיס תהיה בעלת טווח 257.4 ק"מ; באמצע התמקמה גרסה המאפשרת להגיע ל 370 ק"מ, והיקרה מכולן תניע את היושבים למרחק של 482 ק"מ. את הטעינה עושים דרך תקע ביתי, ואם ברשותכם כזה המסוגל לשלוח 480 וולט למכונית, תוכלו להטעינה בפחות מ-45 דקות ולצאת חזרה לכביש.

נוסף על כך, טסלה טוענת שהמשפחה לא מתנחמת בהנאה חצי בשלה. למרות משקל של 1.9 טון, ה-S מסוגלת להגיע ל-100 קמ"ש בתום 5.5 שניות ולהגיע למהירות מרבית של 200 קמ"ש בהגבלה אלקטרונית. דהיינו, זולת הרודסטר מבית או הרפתקאות נועזות מפי סדנאות, ה-S היא המשפחתית החשמלית המהירה בעולם, ולבטח היפה שבהן.

מה שמפריד כעת בין ייצור מסיבי להגעתה לאולמות המכירה, היא העובדה שטסלה מתקשה להרים את עצמה מהרצפה לאחר המשבר הכלכלי. היא נזקקת לסיוע מהממשל האמריקני בסכום כולל של 350 מיליון דולרים בכדי שהמכונית תתחבר לכדי מוצר מוגמר. או במילים אחרות – טרם הוקם מפעל הייצור. יחד עם כך, אם הכול יתנהל כשורה, טסלה מצפה שהמכונית תעלה לכביש באמצע 2012 כשהמחיר ההתחלתי ינוע בין 50 ל-60 אלף דולרים. בין 200 ל -250 אלף שקלים לפני מיסים. ואם כבר מיסים, יש תמריץ על הדרך: מי שירכוש את הטסלה הסלונית, יקבל החזר מס חד-פעמי בשיעור של 7,500 דולר (30 אלף שקלים) מידי הממשל.

  • עוד באותו נושא:
  • טסלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully