וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורמולה 1: חזק כמו באטון

ירון אדרי

29.3.2009 / 11:40

קבוצת 'בראון GP' היא המנצחת הגדולה של מירוץ פתיחת עונת הפורמולה 1. פרארי תירשם כמפסידה הגדולה

מזנב השועלים, לראש האריות. זה המשפט המתאים ביותר לתאר את מירוץ הבכורה של קבוצת 'בראון GP', שבגלגולה האחרון כהונדה נלחמה שלא לסיים אחרונה. אלא שהפעם, 'בראון' הייתה הקבוצה המשכנעת ביותר על המסלול, והוכיחה כי הקצב שהציגה באימונים היה אמתי.

מהשורה הראשונה על הגריד, זינקו ג'נסון באטון ורובנס באריקלו. אלא שלעומת הזינוק המצויין של באטון, באריקלו היסס ואיבד שש מקומות. הפנייה הראשונה כמעט וסיימה עבורו את המירוץ, לאחר שנפגע גם מאחור וגם מהצד השמאלי של המכונית. אך לא זה יעצור שועל קרבות ותיק, וגם עם כנף קדמית שבורה ודיפיוזר שנפגע הצליח באריקלו לשמור על קצב מצויין ולהחזיר לעצמו מספר מקומות. סבסטיאן ווטל ("רד בול") שזינק שלישי, היה המרוויח העיקרי מהטעות של באריקלו.

ואם הגרנד פרי האוסטרלי של השנה שעברה הותיר אותנו עם 7 נהגים בלבד מתוך 22 (מהם באריקלו שנפסל), הפעם המצב היה רגוע יותר. פרישה ראשונה נרשמה רק בהקפה ה-18 כשקאזוקי נאקג'ימה (וויליאמס) הסתחרר ופגע בקיר המגן של המסלול. פינוי השברים חייב את הוצאת מכונית הבטיחות, ששהתה במשך 5 הקפות על המסלול שצמצמו את הפערים. ההזנקה המחודשת לא היטיבה עם נלסיניו פיקה (רנו), שאיבד את האחיזה בסוף הישורת הראשית וצא עצמו בארגז החול.

השינויים עובדים. בינתיים

מכאן, המשיך המירוץ ללא כל דרמות כך שניתן היה להתרשם מהשינויים שהוכנסו לסבב. עקיפות רבות אמנם לא נרשמו, אך המכוניות היו צמודות אחת לשנייה הרבה יותר מבעבר וניכר כי המתרחש מניב יותר עניין לצופים. יש לציין כי נהגי קבוצת טויוטה ולואיס המילטון (מקלארן) שזינקו אחרונים, הצליחו לצמצם פערים באופן מרשים ולהגיע עד לעשרייה הראשונה.

ואיפה פרארי? נהגי הקבוצה האדומה התקשו לשמור על קצב משכנע, ובהקפה ה-46 היה זה קימי רייקונן שהסתחרר וכמעט שפגע בקירות המסלול. הוא אמנם הצליח להמשיך, אך רק כדי לפרוש 3 הקפות לסיום. פליפה מאסה ירצה גם הוא לשכוח את המירוץ, בגלל תקלה טכנית שאילצה אותו לפרוש בהקפה ה-48.

ואז הגיעה הדרמה הגדולה של המירוץ. שלוש הקפות לסיום, קרב אייתנים בין ווטל לרוברט קוביצה (ב.מ.וו) על המקום השני הסתיים עם תאונה בסופה פגשו השניים בקירות המסלול. ווטל עוד ניסה להמשיך תחת הסייפטי קאר על שלושה גלגלים, אך זה היה נסיון קצת מוגזם בגינו נקנס ב-50 אלף דולר ובהורדה של 10 מיקומים בזינוק למירוץ הבא במלזיה.

המרוויח העיקרי מכל העניין הוא באריקלו שמצא עצמו על המדרגה השנייה בפודיום בעקבות התאונה, וכן יארנו טרולי שהוביל את הטויוטה שלו מסוף הטור למקום השלישי. המילטון, למרות חוסר התחרותיות של המקלארן שלו, סיים רביעי. אלא שגם כאן יש הפתעה. טרולי ביצע עקיפה על המילטון תחת הסייפטי קאר, דבר האסור על פי התקנות, ועל כן נענש ב-25 שניות המורידות אותו למקום ה-12 שאינו מזכה בניקוד. המילטון יהנה מעוד גביע בארון, וטורו רוסו בעוד נקודה עברו סבסטיאן בורדה. בטויוטה מתכוונים לערער על כך, אך ספק אם זה יתקבל.

המירוץ הבא ייערך כבר בסוף השבוע הקרוב במלזיה, שם ירצו 'בראון' להמשיך ולצבור את מקסימום הנקודות. אלא שראוי לזכור כי מעל הכל מרחף הערעור שהגישו מספר קבוצות ל-FIA בגין חוקיות הדיפיוזרים של הקבוצות שבמקרה גם סיימו על הפודיום, כך שאנו עוד עלולים למצוא לא מעט ספקולציות בימים הקרובים. אם הערעור יתקבל, יוכתר המילטון כמנצח הגרנד פרי האוסטרלי, אך לא נראה שזה מה שיקרה והבריטי יצטרך להתאמץ הרבה יותר במירוצים הבאים.

תוצאות המירוץ וטבלאות הניקוד

תוצאות גרנד פרי אוסטרליה:
1. ג'נסון באטון, בראון
2. רובנס באריקלו, בראון
3. לואיס המילטון, מקלארן
4. טימו גלוק, טויוטה
5. פרננדו אלונסו, רנו
6. ניקו רוזברג, וויליאמס
7. סבסטיאן בואמי, טורו רוסו
8. סבסטיאן בורדה, טורו רוסו

אליפות הנהגים לאחר מירוץ מס' 1:
1. ג'נסון באטון, בראון - 10 נק'
2. רובנס באריקלו, בראון - 8 נק'
3. לואיס המילטון, מקלארן - 6 נק'
4. טימו גלוק, טויוטה - 5 נק'
5. פרננדו אלונסו, רנו - 4 נק'
6. ניקו רוזברג, וויליאמס - 3 נק'
7. סבסטיאן בואמי, טורו רוסו - 2 נק'
8. סבסטיאן בורדה, טורו רוסו - 1 נק'

אליפות הקבוצות לאחר מירוץ מס' 1:
1. בראון - 18 נק'
2. מקלארן - 6 נק'
3. טויוטה - 5 נק'
4. רנו - 4 נק'
5. וויליאמס - 3 נק'
6. טורו רוסו - 3 נק'

עדכון נוסף: 13:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully