וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו GTI, רק דיזל

29.3.2009 / 12:11

שני עשורים וחצי אחרי, משפחת הגולף, מחזירה לשורותיה את גרסת הסולר הלוהטת לאחות GTI. הנאה ללא נקיפות מצפון

העקרון הכי חשוב בגולף GTD, לא נוגע לשאפתנות שלה בתחנת הדלק, או היחס המועדף לסביבה או לא. מי שרוצה להרגיש GTI, ולחוש את המומנט בעמוד השדרה בצורה קצת יותר מרגשת, יזכה כאן למנה הגונה, ובאותה נשימה – לביצועים כמעט מקבילים ל-GTI החדשה שזה עתה החלה להמכר, כמעט שישה חודשים אחרי החשיפה.

מאז 1982, פולקסווגן נעדרה גרסת סולר ספורטיבית של ממש; TDI GT הייתה סוג של פשרה, 'אודי' הקריצה משהו דומה אבל יקר, ובכל מקרה, אלו אפשרויות "משפחתיות" ולא ממש מלהיבות. אז הנה הגיע הדור השישי, והחפזון של פולקסווגן לחשוף את גרסת ה-GTI המוחלטת, מתחיל להרביץ בלקוחות תורה עתיקה הטוענת כי המותג יעשה כל מאמץ להחזיר את הרפטואר חמום המזג של הקבוצה למקומו הטבעי – לראשות הסגמנט.

אם תניחו לשדים בראש לזנוח את הסלידה מדיזל, כמו גם את תחושת הכאילו ספורט, ה-GTD היא לא פחות מהעתק לאם הקומפקטיות החמות – גולף GTI. אל תפיקו מהתמונות אמצעי להטעות את העין. היא אמנם פחות מצועצעת, אבל מתחת למבנה הקומפקטי השמרני, חבויה אותה GTI, שהחליפה את האובססיה לבנזין בסולר – וכוללת את מערכת המתלים המונמכת - מינוס 15 מילימטרים מהדגם המשפחתי, והאופי הקרבי הבולט לטובה.

ההבדל אם כך, תחום רק לדרך בה הכוח מנוסח. ה-GTD זוכה להספק של 170 כ"ס ו-36 קג"מ ממנוע טורבו-דיזל 2.0 ל' מסילה משותפת. תשודך אליו תיבה בת שישה הילוכים, ידנית או רובוטית DSG כפולת מצמדים, שבסיועה רק 139 גק"מ נפלטים לאוויר. אפס למאה קמ"ש מושגים בתום 8.1 שניות ומעיכת המצערת עד סופה, מחלצת 222 קמ"ש מרביים.


לפני שאתם זועקים "זה אותו הספק כמו פעם" – כלומר זה נכון – אבל לא מדוייק, תזכרו שבסיבוב הנוכחי, פולקסווגן הצמידה ליחידה שלדה שיודעת לתרגם בדייקנות את הביצועים לכביש. יתרה מכך, גם לעמוד בתקן פליטה מחמיר (יורו 5), ולהניב צריכת דלק כמו פולקסווגן פולו – 18 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. חוץ מאלו, הגולף GTD מורעפת לעילא ולעילא באמצעי בטיחות (חמישה כוכבים) ומערכות יציבות, ומציגה בסעיף הקוסמטי חישוקי סגסוגת 17 אינטש יחודיים לדגם ועוד נגיעות קטנות לה ורק לה.

ה-GTD תתחיל להימכר ממש בקרוב - בתחילת חודש אפריל, אך לא אצלנו. בין לבין, נספר לכם כי בקנה ממתינה גם הגולף R32שעורכת קאמבק משודרג; היא חזקה ב-22 כ"ס מקודמתה, תעשה שימוש במגדש טורבו ולא ב-V6, ותשלח 270 סוסים לכל הגלגלים. מאוחר יותר צפו לגרסה היברידית לגולף טורבו-דיזל העממית, ואולי אולי, גם נקבל בחזרה את ה-VR6 אחרי פסק זמן בדור הרביעי והחמישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully