וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משאית היברידית גם לאיווקו

31.3.2009 / 10:32

'איווקו' משיקה אב-טיפוס היברידי שיאפשר למשאיות החלוקה לזהם פחות. יחד עם 'קוקה-קולה', תערוך פיילוט בעיר בריסל

לעתים נדמה לנו שבפרובינציה הקטנה שלנו, הפקקים והזיהום משולים לסוף העולם. אבל כל מי שביקר באירופה יותר ממספר פעמים, יודע עד כמה גודש התנועה בדרכים המהירות והעירוניות כמעט ואינו פוסק ומטנף את החמצן. טווח הנסועה הוא מהגבוהים בעולם, וכולל משאיות ענק המובילות ציוד בין מדינות ומעלות לא רק את הסיכון לתאונות קטלניות, אלא גם את שיעור פליטת ה-CO2 לאוויר בצורה משמעותית.

מי שחושבת ירוק, ותשקוד להפחית את או לעמעם את התופעה, היא יצרנית המשאיות וכלי הרכב המסחריים 'איווקו' מאיטליה, הנמצאת בחסותה של פיאט. בשיתוף פעולה ראשון מסוגו בעולם, היא תחבור לתאגיד 'קוקה-קולה' ותספק לזה משאית קלה – אב טיפוס, המונעת בסיועה של יחידת טורבו דיזל ארבעה צילינדרים המשודכת לגנרטור חשמלי. למנוע הבעירה לו תקן 'יורו 5', 160 כ"ס והגנרטור החשמלי מספק 60 כ"ס המוזנים מסוללות לית'יום יון ומתרגמים את הבשורה לכביש דרך תיבה אוטומטית שישה הילוכים.

לאב טיפוס של איווקו יכולת שיגור מהמקום רק על ידי המנוע החשמלי, כלומר לפרק זמן קצוב ולמהירות מוגבלת כפי שמקובל בשילוב היברידי נפוץ הנדרש בעיקר בתחומי העיר שם רמת זיהום האוויר גבוהה. אולם כאשר מגלה הנהג נחישות בדריכה על המצערת, ניעור לחיים מנוע הבעירה ולמעשה ממשיך מהנקודה בה המומנט של המנוע החשמלי דל בכוחו. עוד מותקנת במשאית מערכת 'עצור וסע' המכבה את המנוע בזמן עמידה. כפועל יוצא מכך, צריכת הדלק צונחת בכ-30 אחוזים בממוצע, הפליטה גם כן, הביצועים שומרים על תפקוד גמיש, והנהגים הסמוכים לא נחנקים או רועדים בהיעדר טרטורי הדיזל הכבדים.

'איווקו' תפעיל את המשאית עבור 'קוקה קולה' לאורך נתיב קבוע במשך ארבעה חודשים בבירת בלגיה בריסל. לאחר מכן, תשב ותפיק את המסקנות הנחוצות כך שבעתיד עוד הסכמים נבונים מסוג זה, ימלאו את הכבישים גם מחוץ לאירופה.

  • עוד באותו נושא:
  • איווקו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully