וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סובארו חושפת את הלגאסי החדשה

ירון אדרי

31.3.2009 / 18:54

סובארו חושפת את הפרטים על הדור החמישי ללגאסי שיהיה גדול ואיכותי יותר. עוד במפרט מנועים משופרים ותיבת CVT חדשה

שלושה חודשים אחרי שחשפה לראשונה את גרסת הקונספט בתערוכת דטרויט, תנצל סובארו את תערוכת הרכב של ניו יורק בכדי להציג את הדור החמישי למשפחתית הגדולה לגאסי. הופעת הבכורה תיערך בשבוע הבא, אולם כבר כעת חושפת היצרנית מיפן את כל הפרטים.

בהודעתה, מספרת סובארו כי המכונית החדשה מציגה שיפור בכל התחומים - החל בנוחות, דרך התנהגות וכלה בשיפור המנועים ונתוני פליטת המזהמים. הפלטפורמה החדשה מציגה צמיחה של 80 מ"מ בבסיס הגלגלים ל-275 ס"מ, לטובת מרווח רגלי הנוסעים. צמיחה נרשמת גם בשאר המידות - 35 מ"מ באורך (473.5 ס"מ); 90 מ"מ ברוחב (182 ס"מ); 80 מ"מ לגובה (150.5 ס"מ). תא הנוסעים המרווח יותר מבדגם היוצא מציג עיצוב חדש ושימוש בחומרי דיפון וריפודים איכותיים מבעבר, ורמת האבזור הסטנדרטית תהיה עשירה מהרגיל.

בתחום ההתנהגות, מציינת סובארו כי הלגאסי עושה שימוש במוטות פיתול מעובים, וכמו כן במתלי מקפרסון מקדימה ועצמות עצה כפולות מאחור. אלה, יחד עם כיול מתאים לבולמים, אמורים להעניק למכונית התנהגות כביש משופרת. להזכירכם, הדור הרביעי הציג יכולת דינמית מצויינת, לפחות בגרסה הישראלית בה נהגנו.

מנועים משופרים ותיבה רציפה חדשה

שלושה מנועים משופרים תציג סובארו בגרסה האמריקנית ללגאסי. ראשון הוא מנוע הבוקסר ארבעה צילינדרים בנפח 2.5 ל', המפיק 170 כ"ס ב-5,600 סל"ד ו-23.5 קג"מ ב-4,000 סל"ד. למנוע זה תשודך תיבת 6 הילוכים ידנית, או תיבה רציפה חדשה לגמרי אותה מכנה סובארו 'לינארטרוניק CVT'. השינויים במנוע כוללים סעפת יניקה חדשה, משקל מופחת, מערכת קירור יעילה יותר וכמוה מערכת הפליטה. תכנון מחודש למערכת הטורבו בגרסת ה-GT למנוע זה, עוזר לו להפיק 265 כ"ס ו-35.6 קג"מ הזמינים בין 2,000 ל-5,200 סל"ד. ה-GT תקבל את התיבה הידנית בלבד.

את מנוע ה-3.0 ל' של דגם ה-R יחליף מנוע אחר מבית סובארו, ה-3.6 ל'. לזה מערכת בקרה לתזמון השסתומים, ודף הנתונים מציג 256 כ"ס ו-34.1 קג"מ. מידות המנוע החיצוניות לא שונות בהרבה מהמנוע היוצא, ובסובארו מציינים כי הוא מסתפק בדלק רגיל ולא באוקטן גבוה ויקר. למנוע תשודך תיבת 5 הילוכים אוטומטית בלבד. סובארו לא פרסמה נתוני צריכת דלק או זיהום אוויר של אף אחד מהמנועים, אך לדבריה מציג כל אחד מהם מספרים עדיפים.

שיווק הלגאסי החדשה צפוי בארה"ב עם תחילת 2010, ובחברה תולים תקוות רבות בשוק זה. במשך 20 שנותיה, נמכרו ביבשת הרחוקה 43 אחוזים מכלל 3.6 מיליון הלגאסי שיוצרו. הגרסה האירופית תגיע גם היא לאולמות התצוגה באותו הזמן, והיא ככל הנראה תערוך את הופעת הבכורה שלה בתערוכת פרנקפורט בחודש ספטמבר. מחברת 'יפנאוטו', יבואנית סובארו לישראל, טרם נמסרו תוכניות השיווק למכונית החדשה שתמשיך בוודאי לשאת את השם השיווקי B4.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully