וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיה סורנטו משנה אחיזה

2.4.2009 / 9:14

דור חדש לסורנטו סולל את דרכו לכבישים ולשטח. מנועים חדשים, שלדה אחודה, ושבעה מושבים הם רק חלק מהשינויים

מאחר וקיה לא בחרה ליחצן את הסורנטו החדש בחודש שעבר בתערוכת ז'נבה, תשומת הלב העניינית הופנתה לסול הסדרתית ולמיני MPV החדש, 'מס 3'. שני הדגמים הקרינו עוצמה עיצובית ועירונית שטרם חולצה עד כה מהיצרן, הרבה מכך בזכות חטיבת עיצוב נועזת. ואולם, את הסורנטו 2010, הכרנו רק דרך קדימונים, תמונות חשוכות, איורים קונספטואלים, וגם כמה רמיזות בסיועו של קונספט המכונה KND-4 שנחשף בתערוכת סיאול ב-2007. שנתיים אחרי הוא עורך בכורתו באותה תערוכה, והשוואה בין השניים אומרת שהרעיון והמציאות אינם כה שונים אחד מהשני.

תפיחת הפרופורציות נעשתה במקביל להתעמקות תא הנוסעים. עם אפשרות לשבעה מושבים, ממדיו של הסורנטו צמחו ב-9.5 סנטימטרים לאורך, עוד 3.5 לרוחב אך גובהו התכווץ בסנטימטר וחצי ומתייצב על 1.71 מ'. הפרופיל החיצוני אכן רכון יותר, מה שוודאי יתבטא במקדם גרר יעיל יותר, נפילה קלה בצריכת הדלק, אך גם יכולת נשיאה פחותה. עוד מספרים בקיה כי בניגוד לדור הראשון, שלדת המרכב תהיה אחודה ולא תשען על בסיס סולם, כפי שהיה בחמש השנים האחרונות.

בחזיתו של הסורנטו ישכנו מנועי בנזין וטורבו דיזל המשודכים לתיבה אוטומטית בת שישה הילוכים. מלבד מנוע V6 בנפח 3.3 ל' המתאים לתושבי היבשת האמריקנית, תכלול רשימת הבנזין גם יחידת ארבעה צילינדרים בנפח של 2.4 ל'. 2.2 ל' תמלא את אופציית הטורבו-דיזל. ההספקים צפויים לנפק בין 185 כ"ס בדגם הבסיס ועד 270 כ"ס בוורסיות הבכירות.

קיה מתכננת לשווק את הסורנטו לציבור רק בחודש ספטמבר, מייד לאחר תערוכת פרנקפורט, ומוקדם מלהצהיר על מחירים או מפרטים מוחלטים. אולם לצד הבורגו הגדול, הסול, הפורטה ועוד, נראה כי צפויה שנה עמוסה בחידושים מקיה. עתידו של הסורנטו בישראל עדיין מצוי בהליכים, מיבואנית קיה 'ריי מוטורס', נמסר לוואלה! רכב כי רק במחצית השנייה של 2009 יחלו הדיונים בהקשרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully