וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתם שואלים, אנחנו עונים

3.4.2009 / 15:12

אביב חולם לעבור קורס נהיגת ראלי, תומר נפעם מהמיסוי המקומי, טל מחפש רכב ספורטיבי ועוד

יש לי חלום, והוא לעשות קורס ראלי. רציתי לדעת האם יש מישהו בארץ שמעביר קורסים כאלו או האם יש לכם ידע על קורסים שמתנהלים בחו"ל (קרוב כמו ירדן או קפריסין) או באירופה. אביב חנין.

החלום שלך יכול להתגשם. קורסי ראלי מתקיימים בישראל במספר אופציות, כאשר בכולן מדובר על מכוניות מוכנות למירוץ (כלוב התהפכות, בולמים מתאימים ועוד). אופציה ראשונה היא ביה"ס לנהיגה מתקדמת 'דרייב ארט', שם מועבר הקורס על סובארו אימפרזה WRX. הרכב שייך ליובל מלמד, ומתחרה קבוע במירוצים, ואת הקורס מעביר און יעקבסון. אם אתה נמנה על חובבי מיצובישי, קורס שכזה מציע בית הספר לנהיגה מתקדמת 'רמות'. אופציה נוספות תבדוק ב'טופ דרייב'.

קורסי ראלי מתקיימים בכל מדינה בעולם בה ישנם מירוצים בענף זה, אך קצרה הידיעה מלהכיל אפילו את חציים. בצע חיפוש באינטרנט, ואל תשכח לבדוק גם את תוכניות הלימוד והמלצות של מי שכבר היה.

אשמח לקבל הסבר לגבי המיסוי על רכב חדש בארץ כמה מיסים אני משלם במכס. אשמח גם לקבל מידע פחות או יותר על כמה רווח באחוזים מרוויחים היבואנים והאם זה אחוז "נורמלי"? כי לאחר בדיקה באינטרנט מצאתי הפרשים עצומים של פי 2 עד 3 בין מחירי רכב בארץ לבין ארה"ב לדוגמה.

כל רכב המיובא לישראל מחויב בתשלום מכס. מס זה עומד בשיעור של 102 אחוז ממדינות נפט"א (ארה"ב, ושאר מדינות ההסכם) ועל 116 אחוז ממדינות שאין חברות בהסכם זה. זו הסיבה מדוע מחיר רכב בישראל הוא לרוב כפול ממחירו במדינת המוצא, כמו ארה"ב למשל. לגבי נתח הרווח של יבואני רכב, ספק אם תצליח לגלות זאת, מהסיבה המובנת. אחוז הזה משתנה כמובן מיבואן ליבואן וכן לדגם המדובר. ניתן להניח שככל שהרכב יקר יותר, אחוז הרווח גדול יותר.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

שלום אני מוציא רישיון לרכב בסוף חודש יולי (נגמר המלווה באוקטובר). ההורים שלי רוצים לקנות לי אוטו והם מוכנים לקנות רק אוטו חדש מהחברה בסביבות 140 אלף שקל. מה הכי כדאי לי? אני רוצה אוטו צעיר וספורטיבי, בטיחותי וגם פרקטי. טל.

בסכום של 140 אלף שקל, ישנן לא מעט אופציות מעניינות. קשה לנו להמליץ לך על רכב ספורטיבי, בעיקר בשל היותך נהג צעיר, אך כבקשתך, כדאי לבדוק את הקליאו ספורט, פיג'ו 207 GTI, אלפא מיטו ובקרוב גם את האיביזה FR והקופרה שיגיעו בחודשים הקרובים לישראל. כולן מציעות ביצועים מעל לסטנדרט, בטיחות טובה וגם מידה לא מבוטלת של שימושיות. למרות זאת, נמליץ לך לחכות עם רכישת רכב ספורטיבי עד שתצבור וותק נהיגה ראוי.

האם נהג חדש שביצע 3 עבירות תנועה עם 18 נקודות שעבר נהיגה מונעת יקבל חידוש הרישיון במועד. שלום רגיניאנו.

כדי לקבל תשובה מדויקת אודות הנושא, נמליץ לך לפנות אל משרד הרישוי, שכן למספר העבירות או לכמות הנקודות יש השפעה פחותה לעומת חומרת העבירות אותן ביצעת. אם מדובר באחת מ-8 עבירות התנועה החמורות (רמזור אדום, תמרור עצור, חציית פס הפרדה רצוף וכו'), יתכן ויערמו קשיים בחידוש רישיון הנהיגה שלך. זו גם הזדמנות מצוינת לבקש ממך לנהוג כחוק ומעט יותר בזהירות, לא רק לטובת רישיון הנהיגה שלך, אלא לשלומך ולשלום הסובבים אותך.

אני רוצה לתת פידבק לתוכנית הראשונה של טסט ראשון. יופי של תוכנית, אהבתי את סגנון ההגשה והעריכה של התוכנית ונהניתי מאוד לצפות בה, מצפה לתוכנית הבאה. שחר לזירוביץ'.

ז'ק מזרחי (מפיק התוכנית טסט ראשון): תודה על המחמאות, אנחנו נמשיך להשתדל להפיק תוכניות איכותיות ומעניינות בעתיד.

אני מתלבט האם לקנות יונדאי טרג'ט שנת 07 או 06 דיזל או בנזין אני נוסע כ-18,000 עד 20,000 ק"מ בשנה? יש לציין כי הדיזל בנפח מנוע 2,000 והבנזין נפח 2,700 נא להתייחס עלויות שוטפות, דלק וכדומה. תודה ארי.

כאשר מחירי הדלק משתנים מדי חודש, קשה מאוד לערוך טבלה לכדאיות בחירה בין סוגי הדלקים. אולם, עד כה, רק מעל לנסועה של 30,000 ק"מ בחודש, הטה מנוע הדיזל את המשוואה הכלכלית לטובתו. כמו כן, אין בידנו נתוני עלויות אחזקה של הדגמים המדוברים ובהתחשב בכך, עם נסועה ממוצעת כמו שלך, כדאי לבחור בגרסת הבנזין.

האם נכונה השמועה בדבר הגעת רכב טויוטה קורולה וורסו לארץ. אם כן מתי, האם ניתן לקבל נתוני רכב, ומחיר? יעקב אוהב ציון.

זו אינה שמועה, קורולה וורסו תגיע לישראל כבר בחודש יוני ומחירה אמור להיות בקבוצה 4, כלומר החל מ-133 אלף שקל וצפונה.

  • עוד באותו נושא:
  • ראלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully