וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד למען תעשיית הרכב הירוקה

2.4.2009 / 14:54

האיחוד האירופי יתיר לממשלת ספרד לספק חבילת סיוע עבור יצרניות הרכב המקומיות ובתנאי שהן פועלות להפחתת זיהום האוויר

בהחלטה שהתקבלה במשכן האיחוד האירופי בבריסל, הוחלט לאפשר לממשלת ספרד להפעיל תכנית סיוע לסיבסוד חלק מיצרניות הרכב המקומיות, אשר שמו מטרה מרכזית לפניהם – צמצום פליטת ה-CO2 לאוויר. כך מתפרסם באתר החדשות 'אוטוניוז אירופה'. את המענק תחלק הממשלה לפרק זמן של שנתיים, בו תקציב חלק מהכספים גם עבור ספקיות החלפים של אותן יצרניות, סיאט תהיה אחת מהן.

החלטה זו באה בעקבות הלוואה מוקדמת שניתנה לתעשייה על ידי הממשל בסכום כולל של 4 מיליארד אירו, שגם היא דרשה את חתימת האיחוד לאחר לא מעט התנצחויות מעלות עשן בנוגע למצוקה הקיימת. המצב בזירת המסחר הספרדית אינו מחזה מלבב בימים אלו - פיטורים רבים בכל דרגות השכר, ומפעלים שונים הנסגרים וגורמים למרמור בקרב האזרחים.

ראוי לציין שמדובר במהלך מתון ומוגבל באירופה ובספרד בפרט. האיחוד האירופי דורש מכל התאגידים והחברות להתייצב על רגליהן גם בעתות אלו, ולעמוד במדרגות ה-C02 אשר נמסרו להן רק לפני כמה חודשים על ידי הוועדה. האם זה אומר שמישהו ממיישמי ההחלטות הבין שמדובר במהלך גורף שאינו ריאלי? ייתכן שכך. אולם הקומישנרית לסוגיית הזיהום מטעם האיחוד, נלי קוראוס, טוענת שלמרות המשבר הכלכלי ראוי לנכון לא להחליט נגד הלוואות הצופנות בחובן עתיד טוב יותר ונקי לאוכלוסייה העולמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully