וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורמולה 1: הגשם מנצח במלזיה

ירון אדרי

5.4.2009 / 12:37

באטון רשם נצחון שני ברציפות, במירוץ דרמטי שהופסק בגלל גשם כבד. היידפלד סיים שני, גלוק שלישי. פרארי שוב נותרה ללא נקודות

עם חשש כבד לגשם כבד לא פחות, הוזנק המירוץ השני לעונת הפורמולה 1 של 2009. על הגריד של מסלול ספאנג במלזיה התייצבו 20 הנהגים, כשעבור 12 מהם מדובר על נסיון לקחת נקודות ראשונות העונה, ונהגי פרארי ומקלארן בראשם.

הדרמה החלה כבר בזינוק, עם חילופי מקומות רבים בין הנהגים. ניקו רוזברג (וויליאמס) שזינק מהעמדה הרביעית, מיקם עצמו בראש עוד בטרם הגיעה הדבוקה אל הפניה הראשונה. המפסיד הגדול הוא ג'נסון באטון (בראון) שזינק מהפול ואיבד לא פחות משלושה מיקומים, כולל ליארנו טרולי (טויוטה) שזינק שני. פרננדו אלונסו (רנו) שזינק תשיעי, הציג את הזינוק המרשים ביותר כשהוא עוקף לא פחות משישה נהגים.

ההקפה הראשונה למירוץ גררה אחריה גם פרישות. רוברט קוביצה (ב.מ.וו) שהתקשה לזנק, מצא עצמו מחוץ למסלול עם אש שפרצה מאיזור המנוע. הייקי קובליינן (מקלארן) גם הוא המשיך אל מחוץ לתחומי האספלט, קובע מירוץ שני ברציפות בו ניתן לומר שהוא כלל לא משתתף.

פרט לרוזברג שברח הרחק קדימה, קרבות נרשמו על כל אחד מהמקומות הנותרים בעשירייה הראשונה. סבסטיאן ווטל (רד בול) על ניק היידפלד (ב.מ.וו), אלונסו עם לואיס המילטון (מקלארן) וקימי רייקונן (פרארי). גם מארק וובר (רד בול) וטרולי רשמו חילופי מקומות לאחר סבב החלפות הצמיגים הראשון.

ההקפה ה-18 החלה לרשום את המהפך הגדול בתנאי מזג האוויר. טפטוף קל מכניס את רייקונן להחלפת צמיגים ראשונה, כשהוא בוחר לקחת את הגומי שמתאים לגשם. פרט לו, כל הנהגים בוחרים להמשיך בצמיגי הסליקס ונראה שהם צודקים כי הגשם החל לרדת רק 4 הקפות מאוחר יותר מגלה פרארי כי ההימור שלקחה היה מוקדם מדיי.

וכשהגשם מגיע, הוא מגיע בשיא כוחו ושולח את כל הנהגים להחלפת צמיגים מחוייבת המציאות בסופה תופס באטון את ההובלה כשמאחוריו רוזברג וטרולי. רובנס באריקלו (בראון) שמתייצב רביעי, מצליח בהקפה אחת להשאיר מאחור את השניים ולהתייצב מאחורי בן קבוצתו. אלא שעוד הקפה אחת מביאה את טימו גלוק (טויוטה) לראש הטור, אחרי שעקף לא פחות מחמישה נהגים.

המים שהחלו להציף את המסלול, הפכו את הנסיעה בו למסוכנת ומכונית הבטיחות יצאה רק בכדי להחליט להפסיק את המירוץ 24 הקפות לסיום. כשעה ארוכה עמדו הנהגים והקבוצות על הגריד בחוסר ידיעה, עד אשר החליטו מנהלי המירוץ כי אין טעם לחדשו. זה שולח את באטון לנצחון שני ברציפות, ואחריו היידפלד וגלוק. טרולי ובאריקלו מסתפקים במקום הרביעי והחמישי בהתאמה, ואחריהם המילטון. אלא שתקנות המירוץ קובעות כי מירוץ שהופסק טרם בוצעו 75 אחוזים מסך הקפותיו, יעניק למתחרים רק חצי מהניקוד המגיע להם.

עבור פרארי, גם מירוץ מלזיה לא יכנס לרשימת ההצלחות. עם פליפה מאסה במקום התשיעי ורייקונן במקום ה-14, הקבוצה שוב חוזרת לאיטליה ללא ניקוד. המירוץ הבא יערך בעוד שבועיים בסין, ועד אז יצטרכו במארנלו לעשות הרבה חושבים.

תוצאות המירוץ וטבלאות הניקוד

תוצאות גרנד פרי מלזיה:
1. ג'נסון באטון, בראון
2. ניק היידפלד, ב.מ.וו
3. טימו גלוק, טויוטה
4. יארנו טרולי, טויוטה
5. רובנס באריקלו, בראון
6. מארק וובר, רד בול
7. לואיס המילטון, מקלארן
8. ניקו רוזברג, וויליאמס

אליפות הנהגים לאחר מירוץ מס' 2:
1. ג'נסון באטון, בראון - 15 נק'
2. רובנס באריקלו, בראון - 10 נק'
3. יארנו טרולי, טויוטה – 8.5 נק'
4. טימו גלוק, טויוטה - 8 נק'
5. ניק היידפלד, ב.מ.וו – 4 נק'
6. פרננדו אלונסו, רנו - 4 נק'
7. ניקו רוזברג, וויליאמס – 3.5 נק'
8. סבסטיאן בואמי, טורו רוסו - 2 נק'

אליפות הקבוצות לאחר מירוץ מס' 2:
1. בראון - 25 נק'
2. טויוטה – 16.5 נק'
3. ב.מ.וו - 4 נק'
4. רנו - 4 נק'
5. וויליאמס – 3.5 נק'
6. טורו רוסו - 3 נק'
7. רד בול – 1.5 נק'
8. מקלארן – 1 נק'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully