וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

WRC: לואב 4 על 4

ירון אדרי

5.4.2009 / 17:10

לואב מסיים ראשון במירוץ הראלי של פורטוגל, וקובע נצחון רביעי רצוף. הירבונן מסיים שני. האלוף החוזר גרונהולם פרש בעקבות תאונה

שום דבר לא יעצור את סבסטיאן לואב וסיטרואן כנראה. אלוף העולם בחמש השנים האחרונות מנצח גם את המירוץ הרביעי העונה, וצובר לזכותו את מלוא הניקוד האפשרי – 40. למרות התחלה "צולעת", וטעות באחד הסטייג'ים שגזלה ממנו 30 שניות יקרות, תפס לואב את ההובלה ביום השני למירוץ ולא שמט אותה עד לסופו. בן קבוצתו דני סורדו, מסיים שלישי.

בפורד קיוו למירוץ מוצלח, ואכן כך הכל החל. יארי מאטי לטבלה החזיק בהובלה עד לסטייג' הרביעי שסיפק את אחת התאונות המרהיבות למראה של השנים האחרונות. טעות בהוראות הניווט, גרמה לפיני הצעיר לרדת מהשביל היישר אל מדרון תלול ולהיעצר רק בעזרת עץ לאחר התהפכות שכללה לא מעט סבסובים באוויר. תודות לתקנות הבטיחות המחמירות, לטבלה והנווט שלו מיקה אנטילה יצאו ללא פגע. זו הפעם השלישית העונה שלטבלה מעורב בתאונה, אולם למרות זאת מדגישים בקבוצה כי לא צפוי שינוי במעמדו.

פרישתו של לטבלה העניקה את ההובלה לסורדו, אך זה החזיק בה זמן מועט בלבד ואת היום הראשון לראלי מסיים בראש מיקו הירבונן (פורד). אלוף העולם לשעבר מרקוס גרונהולם שחזר מפרישה, הראה כי כוחו עדיין במותניו ורק האטה אסטרטגית מכוונת של הסובארו שלו בתום היום הראשון גזלה ממנו את המקום השני.

לואב שכאמור לא החל טוב את המירוץ, חזר לעצמו ביום השני לראלי ובסופו קבע לעצמו את המקום הראשון. לא כך היה לגרונהולם, שנאלץ לפרוש בעקבות תאונה במהלכה נפגעה חזית המכונית. אלוף העולם נותר מאוכזב, ועם טעם ההחמצה בפה יתכן ונראה אותו שוב על המסלול. פטר סולברג רכוב בסיטרואן קסארה וותיקה, שוב מסיים בניקוד והפעם במקום הרביעי.

הירבונן שהמשיך ללחוץ ככל שיכל עד לסוף המירוץ, לא הצליח להדביק את לואב למרות שזה הוריד את הקצב בסטייג'ים האחרונים. ללא תשובה ראויה, שוב נאלצים בפורד להסתפק במקום השני.

תוצאות המירוץ וטבלאות הניקוד

תוצאות ראלי פורטוגל:
1. סבסטיאן לואב, סיטרואן
2. מיקו הירבונן, פורד
3. דני סורדו, סיטרואן
4. פטר סולברג, PS סיטרואן
5. הנינג סולברג, סטובארט פורד
6. מאדס אוסטברג, אדאפטה סובארו
7. פדריקו ויז'אגרה, מונצ'י פורד
8. חאליד אל קאסימי, פורד

אליפות הנהגים לאחר מירוץ מס' 4:
1. סבסטיאן לואב, סיטרואן – 40 נק'
2. מיקו הירבונן, פורד – 30 נק'
3. דני סורדו, סיטרואן – 23 נק'
4. פטר סובלברג, PS סיטרואן – 14 נק'
5. הנינג סולברג, סטובארט פורד – 14 נק'
6. מתיו ווילסון, סטובארו פורד – 8 נק'
7. יארי מאטי לטבלה, פורד – 6 נק'
8. כריס אטקינסון, JRT סיטרואן – 4 נק'

אליפות הקבוצות לאחר מירוץ מס' 4:
1. סיטרואן – 64 נק'
2. פורד – 40 נק'
3. סטובארט פורד – 27 נק'
4. JRT סיטרואן – 11 נק'
5. מונצ'י פורד – 7 נק'
* קבוצת PS סיטרואן אינה משתתפת באליפות היצרנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully