וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יקבע תקן מינימלי לבטיחות

דניאל שמיל

7.4.2009 / 9:18

'הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים' יוזמת לחקיקת תקן מינימלי מחייב לאבזור בטיחותי בכלי רכב חדשים. היבואנים זועמים

הרשות הלאומית לבטיחות יוזמת תקן למכוניות חדשות בישראל, שיעוגן בחקיקה - כך נודע ל-TheMarker. אגף טכנולוגיות ברשות, בראשות ד"ר שי סופר, מגבש בימים אלה את התקן והוא יוגש לאישור שר התחבורה בקיץ. התקן צפוי להפוך לתקנה מחייבת, שתגדיר מפרט בטיחותי מינימלי למכוניות הנמכרות בישראל.

חובת יבוא מכונית עם מערכת בקרת יציבות, שתחול ב-2010, תהיה השלב הראשון בתקנות החדשות ואחריה יצטרפו תקנות חדשות שיקבעו מספר מינימלי של כריות אוויר ואבזור בטיחותי נוסף, שיכלול, בין השאר, התראה בפני אי-חגירת חגורות בטיחות. בנוסף למפרט המינימלי, הרשות מבקשת לחייב כל יבואן לפרסם באולם התצוגה ובאתר האינטרנט שלו את הציוד הבטיחותי שבו הרכב מצויד, ואת הציון שקיבל במבחני ריסוק פומביים.

בענף הרכב הגיבו בכעס על היוזמה החדשה: "לא יכול להיות שלישראל יהיה תקן בטיחותי אחר מאשר לאירופה. המכירות בישראל הן אפילו לא אחוז מכלל תעשיית הרכב העולמית ויצרנים לא ישנו מפרטים של מכונית למען השוק הישראלי. צריך להיצמד לתקינה באירופה ולא להמציא את הגלגל בתקני זיהום אוויר ובטיחות".

מקור אחר בענף העריך כי היוזמה לא ריאלית: "מוטב היה אילו המדינה היתה מורידה את המיסוי על מכוניות חדשות ובטוחות ולא מעבירה חוקים שרק יביאו לייקור המכוניות החדשות ועליית הגיל הממוצע של המכוניות בישראל".

מהרשות נמסר בתגובה: "מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים הנחה את אגף הטכנולוגיות לגבש את ה'חליפה הבטיחותית' הנדרשת לסוגי הרכב השונים. עם סיום עבודת המטה, שלה שותפים ארגונים ציבוריים ומשרדי ממשלה שונים, יוצגו מסקנות העבודה לשר התחבורה והבטיחות בדרכים להתנעת התהליך היישומי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully