וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש נתונים, אין שם

8.4.2009 / 10:58

סדנת GTA מסיימת בימים אלו את משטר האימונים למכונית ה'על' שלה. שם מקורי עדיין חסר, מה שאי אפשר לומר על הביצועים

לפני שנה, החליטו כמה חברים מקבוצת הפורמולה 3 של סדנת GTA, שצריך לעשות משהו עם כל הרפטואר והניסיון שנצבר אצלם במשך השנים על המסלול. הם נעו בהתחלה לשטחן של מכוניות GT פשוטות, בניסיון לבשל משהו מהגנים המיוחסים לגרסאות הסלון החזקות של מרצדס וב.מ.וו. אולם בדרך לשם, התרחשה תפנית חשובה; הם ראו כי מרצדס מוציאה לגמלאות את המקלארן SLR – מכונית ה'על' הסדרתית החשובה ביותר שלה ללא מחליפה נראית לעין. כמו כן, עצם הפיצול בין מקלארן לדיימלר, דרך אותם מחדש להתמודד על המשבצת שנותרה ריקה. האם המכונית חסרת השם תהיה התשובה?

אם תשאלו כל יצרנית 'על' מה המתכון הנכון ליישומה של גרסת ספורט סדרתית חדורת יכולת לכביש, סביר שתקבלו תגובה שאין ממנה חלופה, פרט לבעלות על קבוצת פורמולה 1 עם כל המשתמע מכך. הטכנולוגיות מועברות – כמעט תמיד, לגרסאות הציבוריות, ולכן במחסני החברה צריכים להימצא כל האמצעים המהונדסים שניתן לסחוט ולהתיז על מכלולי המכונית. הואיל וה-GTA איננה נמנית עם הפלח הזעום והעשיר הזה, עליה למצוא נתיב משלה. אז מה בעצם אפשר לעשות עם קבוצת פורמולה 3 שיורה כמה ק"מ מעל הוונטיל?

שאיפות מוקדמות

על פניו, נראה שהרבה יותר ממה שאפשר לדמיין, או לשער לצורכי העימות. כי ה-GTA קונספט מפוקסת דיה על מנת לבלוט מבין הקבוצה המהוקצעת עד הנקודה בה מסגרת המזומנים תתיר לה. המבנה העוקץ במרכב קופה, דומה באופן חשוד למיטב האקזוטיקה האיטלקית. ואם לא היינו חשדנים כל כך, אפשר היה למצוא פה עילות לתביעה סטייל 'גרייט וול' הסינית שהואשמה בהעתקת עיצובים מפיאט.

אלא שמה שמתחולל מתחת למעטפת הקוולאר, הטיטניום והקרבון, ממצב את ה-GTA כמתחרה לא מדוללת בכוחה מול אריות הזירה העילאית. המנוע אשר מצא את משכנו מאחרי הנהג, מנפק כ-780 כ"ס מיחידת V10 המשודכת לתיבת הילוכים סיקוונסיאלית לה שבעה יחסי העברה בתפעול מנופים מההגה. הנתונים הללו מאפשרים לה לשחרר לגלגלים האחוריים (פירלי P זירו) בקוטר 335/35/19, כ-92 קג"מ המטיסים אותה למהירות מעוותת כליות של 350 קמ"ש ולחלוף על 100 קמ"ש בפחות מ-3 שניות בלבד.

עד סוף החודש, יסתיימו כל האימונים של ה-GTA, שכפי שאתם רואים היא מבלה את מרבית זמנה על המסלול. החברה תייצר רק 99 יחידות מהדגם הנ"ל, כשלחלק מהן יהיה גג פנורמי כהה כאופציה – למי שהכוכבים עושים לו טוב על הנשמה. תג המחיר עדיין לא נקבע ויש להניח שלא מדובר בכזה השווה לכל נפש. ניחא, לפחות נוכל לשלוח הצעות לשם מקורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully