וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית חלומותיי. על גלגלים

15.4.2009 / 14:06

מחקר שנערך בבריטניה, מלמד כי אחד מתוך עשרה נהגים מבלה יותר זמן במכונית מאשר בבית

במחקר שנערך על ידי חברת ביטוח מסקוטלנד, עולה כי חלה עלייה משמעותית בזמן שהותנו מאחרי ההגה לעומת הרביצה בבתים. אחד מתוך עשרה אנשים, נמצא לפרק זמן ארוך יותר על הכביש מאשר על הספה בסלון, כך על פי המדגם. במחקר שכלל מעל ל-3,000 אנשים, השתתפו גברים ונשים שהצביעו על תחושת ריחוק וניכור גוברת, הואיל והם רואים את הבית פחות ופחות ככל שציר הזמן נע קדימה, והדרישות התעסוקתיות הופכות תובעניות ומאלצות נסועה ברדיוס מוגדל.

בחלוקה המגדרית, עולה כי המין הנשי מבלה פי 3 פחות זמן במכונית מאשר גברים, זאת למרות שנרשם זינוק משמעותי במספר הנהגות שעלו לכבישים בשנים האחרונות. חלוקה אחרת מספרת על העדפות הנהגים על פי איזורים. בלונדון למשל, נאלצים הנהגים לבזבז כמעט את כל זמנם היומי מאחרי ההגה, כאשר אחד מתוך חמישה(!) מהם, כבר לא זוכר איך נראה החדר של הילד. בוויילס לעומת זאת, נראה כי רק אחד מתוך 25 אנשים תקוע בכביש יותר מבביתו עם המשפחה.

סעיף אחר, מצא חשיבות בהעדפות הנהגים לגביי כמות היושבים ברכב. 67 אחוזים מהנהגים בסקוטלנד טוענים כי הם מעדיפים לנהוג סולו מבלי שיחליפו להם תחנות ברדיו או יעמיסו עליהם מחשבות סוציולוגיות. מאידך, הנהגים באירלנד מעדיפים פרטנרים לנסיעה מנקודה אחת לשנייה. בלונדון עולה כי הנהגים חובבים גם הם את השקט, היות ונתונים סטטיסטים חושפים פער בין שימוש המכונית להובלת נוסעים, להתניידות עצמאית.

ומה בישראל? אלינו לא הגיע המחקר, אך בהחלט ניתן לומר כי גם אנו מבלים זמן רב במכונית, ובעיקר בהזדחלות בפקקים. תקופת החג לבטח לא שיפרה את המצב, אבל לפחות היינו עם המשפחה והילדים.

  • עוד באותו נושא:
  • ביטוח רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully